Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان بشاگرد یکی از شهرستانی های کم برخوردار و توسعه نیافته کشور است که بیشترین آمار راه های خاکی و نامناسب و صعب العبور را به خود اختصاص داده است و مسئولان و دولت ها پس از ۴۰ سال از گذشت عمر انقلاب چشم خود را از این موضوع بسته اند.

خبرگزاری شبستان -هرمزگان: حبیب عیدزاده؛ امروزه یکی از اساسی ترین امکانات و زیر ساخت های اصلی که نقش محوری در توسعه و پیشرفت هر منطقه ای می تواند داشته باشد، وجود راه های ایمن و مناسب است، چرا که در صورت نبود این زیرساخت سبب عقب ماندگی و توسعه نیافتگی هرمنطقه و در آخر ایجاد محرومیت ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان بشاگرد در جنوب شرق کشور یکی از محرومترین و کم برخوردار ترین نقاط استان هرمزگان است که پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب و با گذشت بیش از ۱۰ سال از ارتقاع آن به شهرستان با وجود محرومیت قبلی هنوز با مشکلاتی نظیر نبود راه رنج می برد و مسئولان چشم خود را از این منطقه محروم بسته اند.

 

چرا بشاگرد با نداشتن زیر ساختهای اولیه شهرستان شد

 

مردم شهرستان بشاگرد که در آن زمان برای انجام بسیاری از اقدامات و خدمات باید به شهرستان جاسک و یا میناب با سختی های فراون در نبود راه مناسب و امکانات برای عبور و مرور مراجعه می کردند با تحمل رنج های فراوان به زندگی مشغول بودند.

 

با حضور کمیته امداد در شهرستان بشاگرد بعد از انقلاب برای محرومیت زدایی که مردان جهادگری نظیر «برادران والی » در آن نقش و مدیریت داشتند بعد از انقلاب و قبل از شهرستان شدن این منطقه خدمات شایانی از قبیل ایجاد راه های روستایی در بسیاری از روستاها، ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه،سد و تحت پوشش قرار دادن بیشتر مردم این منطقه صورت گرفتکه اکنون هم بسیاری از مردم از تلاش های آن مرد جهادی «مرحوم حاج عبدالله والی » به نیکی یاد می کنند.

 

بشاگرد در دولت «نهم و دهم » با در نظر نگرفتن محرومیت های موجود به شهرستان ارتقاع پیدا کرد که در خیال بعضی از مردم کار ارزشمند محسوب می شود اما در واقع با این کار نه تنها پیشرفت قابل مشاهده ای دیده نشد بلکه محرومیت ها هم بیشتر و انباشته شد.

 

در آن زمان دولت می توانست قبل از ارتقاع شهرستان برای حل زیرساخت ها و مشکلات توسعه پایداری را ایجاد کند، و در کنار آن اقدامات زمینه شهرستان شدن و استقلال منطقه را فراهم کرد.

 

بعد از پایان دولت نهم ودهم وتشکیل دولت بعدی به یکباره اقداماتی که در حال انجام در بشاگرد بود برای مدتی متوقف شدند که این توقف بازدارندگی در توسعه شهرستان را به همراه داشت.

 

نقش دولتها  برای حل مشکلات ومحرومیتها  بین مردم  احساس نمی شود

 

اگرچه با گذشت بیش از ۱۰سال از شهرستان شدن بشاگرد و روی کار آمدن دولتها در این منطقه می گذرد، وجود مشکلات زیاد و انباشته شده نتوانسته آن طور که انتظار می رود رضایت مردمی را در پی داشته باشد.

 

وجود آمار بالای بیکاری و فراهم نکردن اشتغال، عدم توسعه یافتگی راه های شهرستان بعد از گذشت بیش از ۱۰سال از شهرستان شدن بشاگرد و از طرفی دیگر عدم تخصیص اعتبارات لازم برای شهرستان در طول این سالها دست به دست داده است تا تلاش های بی وقفه ای که مدیران و مسئولان اگر هم در این منطقه محروم انجام می دهند دیده نشود.

 

شهرستانی که بیشترین آمار راه های روستایی  خاکی وصعب العبور در کشور را به خود اختصاص داده نیاز به عزم ملی مسئولان کشور ومجلس شورای اسلامی دارد تا برای پیشرفت و توسعه آن جدیت بیشتری نشان داده شود.

 

راه وایجاد شغل اساسی ترین نیاز منطقه ومردم برای توسعه پایدار است

 

یکی از مهمترین نیازهای فعلی در شهرستان بشاگرد وجود راههای مناسب وایجاد شغل برای پیشرفت و توسعه پایدار در منطقه است که می توان با یک برنامه مدون و اساسی برای برون رفت از محرومیت های فعلی در این شهرستان اقدام جدی کرد.

 

اما برای انجام این اقدام نیازمند یک مدیریت جهادی با با عزمی راسخ است که بتوان بدور از هرگونه شعار در بین مردم به صورت جدی وارد عمل شد.

 

متاسفانه از زمان شهرستان شدن بشاگرد و از دولت های حاضر مدیریت مدیران در استان و شهرستان شعار گونه بوده و برای حل مشکلات برنامه و راه حل جدی نداشته اند تا بتوان باری از مشکلات را کم کنند.

 

بشاگرد در حوزه زیرساخت ها از قبل از انقلاب تاکنون محروم بوده و هست و تازمانی که مدیرانی خود را مسئول می دانند آستین همت را بالا نزنند اقدامات و حضور آنها در شهرستان راه به جایی ندارد.

 

مردم شهرستان بشاگرد اگرچه محرم و ساده دل هستند اما اکنون یکی از فهمیده های کشور محسوب می شوند و به شعارهای پوچ مسئولان شعار دهنده دل خوش نخواهند کرد.

 

از ساخت و ساز اتوبان ها و خیابانهای کلاسیک بکاهند و جاده های بشاگرد را سامان دهند

 

همانطور که توسعه مرکز یک استان برای مدیریت استان مهم به حساب می آید، توسعه و پیشرفت سایر شهرستان ها و بخش ها و روستاها هم باید دیده شود تا با توازن نسبی زمینه توسعه استان شکل گیرد.

 

اما در این بین و در طول سالیان گذشته مدیریت برخی از مدیران حاضر در استان معطوف به مرکز استان بوده و مناطق کم برخورداری مانند شهرستان بشاگرد به درستی دیده نشده است.

 

یکی از راهکارهایی که می توان در اینجا مطرح کرد که شاید بتواند در حل مشکل مردم و شهرستان بشاگرد در حوزه راه های روستایی منطقه راه گشا باشد، جلوگیری از ساخت و سازهای بیهوده در مرکز استان و تزریق بودجه این ساخت و سازها  برای تکمیل طرح ها و پروژه های شهرستان بشاگرد است.

 

وعده نهضت راهسازی در بشاگرد از شعار  تا عمل

 

در اواخر خرداد ماه سال جاری در سفر استاندار هرمزگان به شهرستان بشاگرد و بازدید از راههای روستایی این شهرستان وعده نهضت راه سازی در این شهرستان داد و موجی از خوشحالی را در میان مردم ایجاد کرد.

 

علیرغم وقوع حوادث جاده ای درجاده های نامناسب ونا ایمن شهرستان در سالیان گذشته که منجر به کشته شدن بسیاری از شهروندان بشاگردی شد ،مردم در انتظار این هستند که این وعده استاندار هرمزگان رنگ وبوی عمل را به خود خواهد گرفت یا همانند سایر مسئولان دیگر در حد شعار حرف زده  است.

 

ضعف اداره راهداری استان هرمزگان  برای تکمیل راههای ایجاد شده که از زیر سازی آنها هم سالها می گذرد  ،در شهرستان بشاگرد و در میان مردم و شوراهای روستاها نارضایتی هایی هم را به وجود آورده است.

 

تکرار تراژدی واژگونی نیسانهای حامل دانش آموزان وکشته وزخمی شدن آنها سبب ورود دستگاه قضایی به این موضوع شد

 

عدم توجه مسئولان شهرستان بشاگرد واستان هرمزگان به حل مشکلات و برخی از محرومیت ها که در سالهای گذشته هم سبب اتفاقات تلخ و ناگواری شده بود علاوه بر تکرار تراژدی و وقوع حاثه دیگر توجه دستگاه قضایی استان هرمزگان را برای ورود وبر خورد با مسببین این حادثه جلب کرد، که این امر خوشحالی مردم را نیز در پی داشت.

 

سالهای گذشته نیزبا همه پیگیرهای واقدامات آموزش وپرورش برای مهیا کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان، شاهد بروز اتفاقات تلخی بودیم که نیازمند توجه جدی شورای آموزش وپرورش ومدیران شهرستان بشاگرد بود.

 

اما بروز این حادثه برای سومین بار در سالهای پیاپی در شهرستان بشاگرد قطعا مسببینی برای برخورد با آنها دارد که بر اثر بی توجهی جان ۱۵دانش آموز را با خطر مواجه کرد که دونفر کشته وپنج نفر مصدوم را بر جای گذاشت.

 

حال دستگاه قضایی استان هرمزگان برای جلوگیری از تکرار این حادثه وبرخورد با همه عواملی که به نحوی در بروز این حادثه ها مقصر شناخته می شوند ورود کرده تا با برخورد و مجازات با آنها دیگر شاهد نخبه کشی در بشاگرد نباشیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/673

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان 13 آبان مسجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسئولان بشاگرد استاندار هرمزگان راههای روستایی بی توجهی مسئولان وقوع حادثه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالمان ذخایر بزرگ برای مردم‌اند، گفت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. 

وی با بیان اینکه هر زمان که سلطه استعمارگران پررنگ بوده شاهد آسیب بیشتری بودیم، افزود: مناطقی که از این سلطه در امان بودند سالم‌تر مانده است از جمله به شهرستان زیرکوه می‌توان اشاره کرد و نشان دهنده سلامت فطرت انسانی است. 

عالمان دینی، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند

امام جمعه بیرجند گفت: عالمانی که با علم و تزکیه و طهارت نفسانی خود آن فطرت گرایش به حق را به صورت دانش بنیانی ترویج دهند، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند. در گذشته‌های دور شاید یک درصد از فرهنگ مردم دچار آسیب می‌شد اما در دنیای امروز با وجود فضای مجازی که خطرناک‌ترین و بهترین زمان است شاهد آسیب‌های بیشتری هستیم. 

عبادی ادامه داد: کسی که بتواند از این فرصت استفاده کند بهترین زمان است که بتوانند خود را سالم نگه دارند و مقام و منزلتش از کسانی که بعد از ظهور رشد می‌کنند، بالاتر است. وقتی فطرت سالم و عالم جامع باشد حرفش حجت است و مردم آن را با جان می‌پذیرند و عالمان ذخایر بزرگی برای مردم ما هستند و مردم وقتی صداقت و خدمت ببینند آن را می‌پذیرند و مسئولان باید مراقب نفوذ بیگانه باشند. 

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است

حجت‌الاسلام حسن صباغیان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به عنوان روز فرهنگ شهرستان زیرکوه انتخاب شده است، گفت: اجلاسیه علما و طلاب شهرستان به منظور بزرگداشت مقام آیت‌الله فقیه در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله فقیه انسان وارسته‌ای بود، افزود: ایشان فقط به آموختن اکتفا نکردند و با دو بال علم و عمل محبوب مردم شدند و تواضع و فروتنی ایشان زبانزد همه مردم شهرستان است. دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است و باید به دنبال معرفی طلاب و عالمانی باشیم که ذی‌طلبگی خود را حفظ کرده‌اند. روحانیون مظهر اسلام هستند. 

ساده‌زیستی آیت‌الله فقیه، الگوی مسئولان باشد

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: آیت‌الله فقیه تبلور کاملی از خداجویی و خداگویی بودند و از مهمترین ویژگی‌های ایشان می‌توان به مردمی بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد. با الگوگیری از آیت‌الله فقیه باید گوش شنوایی برای مردم به خصوص جوانان باشیم، با توجه به جنگ نرم و ترکیبی که رو به رو هستیم ساده زیستی آیت‌الله فقیه می‌تواند الگوی مسئولان باشد. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال الگوسازی برای نسل جوان و خنثی‌سازی نقشه دشمن هستیم افزود: به بهانه روز فرهنگ به دنبال معرفی آیت الله فقیه به جوانان و جذب آنان به سمت حوزه علمیه هستیم. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • برخورد خودرو سواری با تریلی در خواف منجر به فوت ۲ نفر شد
  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محورهای کامیاران با ورود دستگاه قضا
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان