Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده صهیونیست تاکید کرد پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در انتخابات آتی فلسطین، کابوسی برای رژیم اسرائیل خواهد بود. ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم،‌«آوی یسسخاروف» تحلیلگر صهیونیست امور فلسطینی در تحلیلی در پایگاه عبری والاه نوشت انتخابات فلسطین از هر زمانی نزدیک‌تر است، هر چند از یک نکته مهمی پرده برداشته و آن نکته این است که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان آماده برگزاری این رویداد نیست، هر چند خواستار برگزاری آن شده است، با علم به اینکه هیچ کس تصور نمی‌کند که انتخابات جدیدی دوره وی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس صهیونیست در گزارش خود آورده است تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات پارلمانی(مجلس قانونگذاری) و ریاستی(تشکیلات خودگردان) برای اولین بار طی چهارده سال اخیر آماده می‌شود آن هم  پس از آنکه تمام درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات صرفا شعارهای توخالی بود،‌ولی بدیهی است که این بار و در این مرحله ما به تحقق این درخواست‌ها نزدیک می‌شویم و ممکن است این رویداد در فوریه آینده برگزار شود.

در این گزارش آمده است البته موانع و چالش‌های قابل توجهی هم در برابر برگزاری انتخابات فلسطین وجود دارد از جمله اینکه وضعیت انتخابات مجلس ملی سازمان آزادیبخش(ساف) چه خواهد شد، اینکه چه کسی در راس دادگاه انتخابات در نوار غزه و کرانه باختری خواهد بود؟ اینکه چه کسی بر روند شمارش نتایج انتخابات نظارت خواهد کرد؟ زیرا جنبش حماس بر نوار  غزه مدیریت می‌کند و جنبش فتح هم کرانه باختری را تحت سلطه خود دارد و پس از آنکه انتخابات پارلمانی برگزار شود، سئوال این است که انتخابات ریاست چه زمانی برگزار خواهد شد؟.

با وجود همه این موانع، بدیهی است که جنبش حماس تصمیم گرفته است با شجاعت دست به یک ریسک بزند و امتیازهای بیشتری برای ورود به این دور انتخاباتی داده است، ولی مواضع آن نشان داده که گویی جنبش فتح و رئیس آن(ابومازن) آماده این رویداد نیستند، زیرا دعوت و درخواست برای برگزاری انتخابات اساسا از مقر ریاست(رام الله) به عنوان مانوری صورت گرفت که هدف ابومازن از آن، در تنگنا قرار دادن جنبش حماس بود، ارزیابی و تصور ابومازن این بود که حماس با برگزاری انتخابات در غزه مخالفت خواهد کرد و در این صورت فقط آن را در کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است جنبش حماس با استقبال از درخواست ابومازن برای برگزاری انتخابات، وی را غافلگیر کرد ، حتی هنگامی که تصمیم گرفت با نظام نسبی نمایندگی آن را برگزار کند، بار دیگر وی(ابومازن) را غافلگیر و موافقت خود را اعلام کرد، شاید ارزیابی جنبش حماس این باشد که وضعیت نابسامان و بسیار بد جنبش فتح در کرانه باختری و دستاوردهای جنبش حماس در برابر اسرائیل مانند وارد کردن اموال به نوار غزه و بازسازی زیرساخت‌ها و بهبود جریان برق بدون آتش بس کامل ممکن است به پیروزی کوبنده آن منجر شده و ممکن است آن را کابوسی برای فتح قلمداد کرد.

تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد هنوز مشخص نیست که رفتار دولت فعلی یا آتی اسرائیل در قبال انتخابات چگونه خواهد بود به ویژه در خصوص برگزاری آن در قدس شرقی، ولی در صورت فشار جامعه بین المللی بر تل آویو  و سازوکارهای فنی مشخص برای آن، ممکن است موافقت تل آویو را کسب کند که در این صورت ممکن است کابوس اسرائیل با پیروزی مجدد حماس نه تنها در انتخابات مجلس(قانونگذاری) بلکه در انتخابات ریاست(تشکیلات خودگردان) هم برای اسرائیل رقم بخورد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که دولت آمریکا به رهبری بایدن، شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: دولت آمریکا به رهبری بایدن، حقوق فردی و حق آزادی بیان را نقض و دانشجویان و اعضای هیأت علمی را به دلیل مخالفت با نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم نئونازی صهیونیستی، بازداشت می‌کند.

وی افزود که دولت بایدن در جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین شریک است. بایدن نمی‌خواهد بپذیرد با افکار عمومی آمریکایی مواجه است که ماهیت رژیم نئونازی صهیونیستی را کشف و از ارزش‌های انسانی حمایت کرده و در طرف درست تاریخ ایستاده‌است.

الرشق تصریح کرد: دانشجویان امروز رهبران آینده هستند و سرکوب آن‌ها به این معناست که دولت بایدن دیر یا زود تاوان سنگینی به خاطر آن در انتخابات خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح