Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:06:20 GMT

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزودی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۶۰۰۵

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزودی اجرا می‌شود

محمد فیضی روز چهاشنبه در جلسه گزارش عملکرد خود به فرهنگیان اردبیل افزود: علاوه بر این ،نظام رتبه‌بندی فرهنگیان هم در برنامه ششم آمده که با اجرای آن شاهد برقراری عدالت در رتبه‌بندی معلمان خواهیم بود.

وی اضافه‌کرد: در بحث نوسازی مدارس هم دولت مکلف است به اندازه خیران مدرسه‌ساز اعتبار لازم برای نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیضی با بیان اینکه مشکلات معلمان در دولت مورد توجه قرار گرفته، افزود: دولت باید مشکلات معیشتی تمام اقشار جامعه را سر و سامان دهد تا مردم در رفاه و آرامش باشند.

او افزود: با تلاش هماهنگ نمایندگان استان در مجلس دهم و مسئولان رفع محرومیت زیرساخت‌های استان مورد توجه جدی قرار گرفته و بویژه گره کور احداث راه‌آهن و بزرگراه‌ها در استان گشوده شده است.

فیضی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر اعتبارات خوبی برای احداث طرح راه‌آهن اردبیل از طریق سرمایه‌گذاری بانک ملی پیش‌بینی و جذب شده و برای مطالعه و احداث طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت گرفته و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان مد نظر قرار گرفته بطوریکه مراحل مطالعه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد تا ۲ ماه  آینده به اتمام می‌رسد و با اجرایی شدن آن اتصال راه‌آهن ریلی کشور به جمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی در مجلس تصویب شده ، اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در این لایحه در مرحله بررسی و رفع شدن است ضمن اینکه با مصوبه دولت و نظر مساعد مجلس بخشی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، نمین و اردبیل نیز به لایحه قبلی اضافه شده است.

نماینده اردبیل در مجلس بیان‌کرد: همه چیز برای مطرح شدن در صحن و رفع ایرادات شورای نگهبان آماده است و با ارائه اصلاحیه از سوی دولت، اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

فیضی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تجارت مرزی موفق‌تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق رونق تولید که مقام رهبری برآن تاکید دارند، نیازمند مشارکت همگانی و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کشور است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند و دولت و مجلس باید تمام توان خود را برای تحقق این شعار بکار بندند.

وی بیان‌کرد: نمانیدگان استان نیز تلاش خود را در پیشبرد نقشه راه بکار خواهند بست، در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ، برنامه‌های رونق تولید بیش از پیش پیگیری شده و برغم مشکلات و محدودیت‌های موجود در تعامل کامل با دولت برای رفع کاستی‌ها تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: امسال باید ضمن اینکه خدمات عمومی به مردم گسترده شود، شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.

فیضی گفت: مردم مطالبات بیشتری از دولت و مجلس دارند و ضروری است برای تحقق مطالبات و خواسته‌های آنها، مدیران دستگاه‌های اجرایی بصورت جهادی کار کنند.

وی اضافه کرد: در بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی در حوزه‌های راه‌سازی ، آبرسانی، راه‌آهن و بهداشت و درمان برای استان اردبیل در نظر گرفته شده و همچنین از محل سه درصد سهم استان‌های محروم و کم‌برخوردار و مناطق نفت‌خیز کشور سهم این استان از ۵۳۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۵۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

برچسب‌ها اردبیل آموزش و پرورش فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل آموزش و پرورش فرهنگیان اردبیل آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم

معاون سابق قوه قضائیه گفت: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام مصدق طی سخنانی ضمن تشکر، قدردانی و طلب حلیّت از رئیس قوه قضائیه و مجموعه دستگاه قضایی، خدمت به مردم را مهم‌ترین عبادت دانست و اظهار کرد: مفتخر هستم که حدود ۳۵ سال از عمر خود را در دستگاه قضایی و در راه ارائه خدمت به مردم صرف کردم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همه ارکان قوه قضائیه در اجرای دقیق سند جدید تحول و تعالی دستگاه قضایی کوشا باشند، گفت: جا دارد از همه مسئولان و افرادی که در تنظیم و تدوین سند تحول و تعالی جدید قوه قضائیه نقش داشتند، قدردانی به عمل بیاورم.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم و جا دارد که در این راستا از آقای مخبر معاون اول دولت، وزیر دادگستری و هیئت رئیسه مجلس قدردانی کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملیات افتخارآمیز «وعده صادق» و تنبیه صهیونیست‌های متجاوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی روز‌های اخیر شاهد بودیم که همه مردم ایران از انجام عملیات وعده صادق که توسط سپاه انجام شد، احساس غرور کرده و به ایرانی بودن خود افتخار و مباهات کردند؛ به طور کلی از مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع که برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند قدردانی به عمل می‌آورم.

حجت‌الاسلام خلیلی نیز طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضائیه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تن‌هایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آیین تکریم و معارفه معاون اول دستگاه قضا انجام پذیرفت.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود