Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

سفر واعظی به استان‌های فارس و بوشهر 

 رئیس دفتر رییس جمهوری به منظور بررسی روند پیشرفت تعدادی از پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای استان‌های بوشهر و فارس وارد عسلویه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمود واعظی در اولین روز از سفر دو روزه خود به استان‌های بوشهر و فارس صبح روز چهارشنبه وارد فرودگاه عسلویه شد و از سوی مقامات محلی مورد استقبال گرفت .

 بازدید از روند پیشرفت تعدادی از پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای شهرستان‌های مُهر و لامرد در استان فارس  و حضور در جلسه شورای اداری این دو شهرستان از جمله برنامه های واعظی گزارش شده است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور از پالایشگاه پارسیان مُهر بازدید کرد

- رئیس دفتر رئیس جمهور پس از ورود به شهرستان مُهر در استان فارس با حضور در پالایشگاه پارسیان این شهرستان از پروژه در حال تکمیل طرح اتصال گاز اتان این پالایشگاه بازدید کرد.

دکتر محمود واعظی که در این بازدید از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و  عنایت الله رحیمی استاندار فارس همراهی می‌شد، با ارائه توضیحات از سوی رئیس پالایشگاه و مدیر طرح در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

شرکت پالایش پارسیان سپهر واقع در شهرستان مُهر با هدف استحصال محصولات گازی باارزش از گازهای غنی پارسیان در سال ۱۳۸۹ با مالکیت شرکت ملی گاز و شرکت انرژی سپهر تأسیس شد و عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.
هم اکنون ۷۴ میلیون متر مکعب گاز غنی شامل هیدروکربن‌های ارزشمند متان، اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی این پالایشگاه در مدار مصرف بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد که با اجرای طرح استحصال اتان پارسیان که به گفته مدیر طرح تا ۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد، متان مورد نیاز بخش‌های مزبور به چرخه مصرف منتقل شده و ضمن جلوگیری از سوخته شدن ۳.۳ میلیون تن فرآورده‌های ارزشمند شبکه گاز سراسری به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و اهداف صادراتی استفاده خواهد شد.
با شرایط تحریمی ایجاد شده توسط آمریکا برای ایران، اجرای طرح استحصال گاز اتان در این پالایشگاه ، مصداق بارز جلوگیری از خام‌سوزی و تحقق اقتصاد مقاومتی، شکست تحریم‌ها و همچنین یکی از مصادیق نگین تولید در سال رونق تولید خواهد بود.
پیش از این،  دکتر اسحاق جهانگیری تیرماه گذشته در سفر به جنوب استان فارس با توجه به اهمیت مقوله اشتغال، بر لزوم رفع موانع پیش روی ۲ طرح مهم پترو پیمان دانا و طرح استحصال اتان شرکت پالایشگاه پارسیان سپهر شهرستان مُهر تاکید کرده بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور پس از بازدید از پالایشگاه گاز پارسیان سپهر در شهرستان مُهر عازم لامرد دیگر شهرستان استان فارس شد.

سفر واعظی و نوید ساخت ورزشگاه ۲ هزار نفره در لامرد

سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به شهرستان لامرد در جنوب فارس با ادای احترام وی به مقام والای شهدا آغاز شد و با نوید ساخت ورزشگاه ۲ هزار نفره در این شهرستان همراه بود.

تجار عراقی اجازه خرید مستقیم از برنج‌کاران خوزستان را ندارند

استاندار خوزستان با اشاره به آمادگی کامل مرزهای استان برای آغاز صادرات شلتوک به کشور عراق گفت: برای پیشگیری از برخی سوء استفاده‌ها به تجار عراقی اجازه خرید مستقیم برنج از برنج‌کاران خوزستان داده نمی شود.

غلامرضا شریعتی  در حاشیه نشست هماهنگی صادرات محصول شلتوک برنج خوزستان  اظهارداشت: مجوز لازم برای صادرات شلتوک اخذ شده و در این زمینه هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی به مذاکرات تجار ایرانی و عراقی در راستای فرآیند فروش و خرید برنج اشاره کرده و افزود: خرید محصولات از کشاورزان آغاز شده و طی ۲ روز آینده شاهد معامله های بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروهی در شهرستان‌هایی که از محصول کشاورزی شلتوک آنها برای صادرات استفاده می شود، گفت: این کارگروه از نمایندگان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، نماینده تشکل‌ها و با نظارت عالی فرماندار تشکیل می‌شود تا فرآیند خرید و حمل کالاها به مرز چذابه تسهیل شود.

استاد دانشگاه شیراز دانشمند برتر آکادمی علوم جهان شد

 دانشگاه شیراز اعلام کرد: حمیدرضا پورقاسمی عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان تنها استاد ایرانی و یکی از پنج دانشمند برتر زیر ۴۰ سال آکادمی علوم دنیا (TWAS-CASAREP) در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

پورقاسمی هم اکنون به عنوان دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش است.

آکادمی علوم دنیا (TWAS) با هدف پیشرفت علم در کشورهای درحال توسعه در سال ۱۹۸۳ در Trieste کشور ایتالیا با گروهی از دانشمندان ممتاز دنیا و به افتخار پروفسورعبدالسلام برنده جایزه نوبل از کشور پاکستان بنیانگذاری شد.

سخت‌گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکمیلی به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهابی

دولت در آستانه ۲ساله شدن زلزله مهیب ۲۱ آبان سال ۹۶ به منظور حمایت از زلزله‌زدگان برای تکمیل واحدهای نیمه‌کاره در سرپل‌ذهاب تسهیلات مکمل ۱۲۰ میلیون ریالی را مصوب کرد که اکنون بانک‌ها برای پرداخت آن به مالکان این واحدها سخت‌گیری می‌کنند.

با تصویب تسهیلات تکمیلی امید در دل زلزله زدگانی که به دلیل تورم و گرانی مصالح ساختمانی نتوانسته اند واحدهای خود را به اتمام برسانند زنده شده و این تسهیلات می تواند تا حدودی در تکمیل واحدهای آن ها کمک بزرگی کند.

سنگ اندازی مکرر و پی درپی بانک های عامل در سرپل ذهاب برای پرداخت این تسهیلات به مردم زلزله زده باعث شده که بعداز گذشت یک‌ماه از ابلاغ این مصوبه از سوی ستاد بازسازی مردم نتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

دستکاری نظام مالیاتی، فلسفه وجودی مناطق آزاد را از بین می برد

مدیرعامل منطقه آزاد کیش هشدار داد: هرگونه دستکاری و تغییر در نظام مالیاتی مناطق آزاد ماهیت و فلسفه وجودی این مناطق را از بین می برد.

غلامحسین مظفری روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: مالیات، گمرک، کار و قانون پولی و مالی از مبانی و اصول قانون اداره مناطق آزاد است و در این میان معافیتهای مالیاتی مهمترین محور و اصلی ترین ویژگی در جذب سرمایه گذار و به کارگیری توانمندیهای علمی و سرمایه ای بخش خصوصی در مناطق آزاد است؛ لذا هرگونه تغییر در این نظام مالیاتی،ماهیت اصلی مناطق آزاد را مورد تهدید قرار می دهد.

 وی تصریح کرد: به همان انداز که معافیت های مالیاتی درشکل گیری و رونق مناطق آزاد نقش داشته است، نادیده گرفتن یا خدشه دار کردن این اصل به عنوان یک تهدید جدی موجب رکود و نهایتا فرار سرمایه از این مناطق خواهد شد.

 دکتر مظفری با ابراز نگرانی از تبعات منفی برخی دستکاریها در قوانین و مقررات اصولی مناطق آزاد یادآوری کرد:  سازمان امور مالیاتی کشور در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی که مهرماه امسال تهیه شد؛ حذف و یا کاهش بسیاری از معافیت‌ها و مشوق‌های اثر گذار در رشد مناطق آزاد را مدنظر قرار داده که در قالب آن، معافیت مالیات بر درآمد ۲۰ ساله در مناطق آزاد حذف شده است و به جای آن بخشودگی ۵۰ درصد مالیات بر درآمد در نظر گرفته شده است. 

همایش سراسری دادستان‌های کشور در مشهد گشایش یافت

 هجدهمین همایش سراسری دادستان‌های کشور در مشهد آغاز شد.

در نخستین روز این همایش  کارگروه "تحول در گسترش آزادی‌های مشروع با رویکرد انتخابات و امنیت عمومی، روانی و اجتماعی" برگزار شد.

بنابر این گزارش، دادستان کل کشور نیز در همایش که با محوریت "تحول در دادسرا" هدف گذاری شده بود حضور داشت و علاوه بر وی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، دادستان نظامی تهران، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، رئیس دادگستری کرمان، دادستان استان البرز، رئیس دادگستری استان زنجان، دادستان استان مرکزی و دادستان استان خوزستان هم در این نشست تخصصی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفت و گو درباره مصادیق و حدود اعمال گسترش آزادی‌های مشروع، نقش دادستان‌ها در مطالبات صنفی و تامین امنیت عمومی و روانی جامعه، مسایل مرتبط با انتخابات و تبلیغات انتخاباتی، تاکید بر ارتباط با روحانیون و استفاده از ظرفیت روحانیت، ارتقاء آگاهی‌های عمومی و وحدت رویه در زمینه راهکارهای اطلاع رسانی از مهم‌ترین محورهایی بود که در نوبت صبح امروز این همایش به بحث و تبادل نظر در رابطه با آنها پرداخته شد.

در این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید موضوعات مهمی از قبیل تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در بحث انتخابات، رسیدگی به جرایم انتخاباتی و نقش قوه قضاییه در انتخابات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جشنواره ملی ایل سنگسر با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد

 اولین جشنواره ملی ایل سنگسر عصر چهارشنبه با حضور حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

گزارشهای استانی :

** نمایشگاه کتاب مشهد از دیدگاه ناشران عنوان گزارشی است که ناشران شرکت کننده آن را رویدادی فرهنگی و فرصت مناسبی برای افزایش نقدینگی و معرفی کتاب‌های جدید خود دانستند و برنامه‌ریزی مسئولان برای گسترش چنین رویدادهایی در طول سال را خواستار شدند.

** نرم افزار "شهر من" گامی در جهت تحقق شهر هوشمند نیز دیگر گزارش استانی از مشهد است که هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند را از مهمترین رویکردهای عصر کنونی می داند و معتقد است شهرها به فراخور توان و ظرفیت خود گام‌هایی در این جهت برداشته‌اند که برخی از این اقدامات نظیر راه‌اندازی نرم افزار "شهرمن" در مشهد که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده از آن جمله است.

** باور انسان‌های بزرگ در دل شناورهای کوچک دست‌مایه خاطره‌پژوهان از بندرعباس روی خروجی استانی قرار گرفته است و با نوشتن اینکه "رزمندگانی که در دل شناورهای کوچک با ایمان و باور قوی خود درس‌های بزرگی آفریدند؛ یا همسر و مادری که در ساحل چشم انتظار بازگشت فرزندش از دریاست" همه را دست‌مایه خاطراتی می داند که وقتی با قلمی شیوا و بیانی جذاب روایت می‌شود، ماندگارتر خواهد بود.

** تالاب میقان اراک و ظرفیتی به نام اکوتوریسم پرنده نگری عنوان گزارشی از اراک است و می نویسد تالاب میقان اراک یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان بین‌المللی است که هر ساله در فصل برگ‌ریزان درختان پذیرای شمار زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان به ویژه درناهای خاکستری است که این مهم بسترساز اکوتوریسم پرنده نگری است.

** گاومیش پروری؛ ظرفیتی قابل توسعه در گلستان هم از گرگان روی خروجی ایرنا قرار گرفته و آورده است که استان گلستان به دلیل همجواری با سواحل دریای خزر، عبور بیش از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه، بهره مندی از شبه جزیره میانکاله و زمین های آبی مجهز به چاه آب ظرفیتی بکر برای رونق و توسعه پرورش گاومیش به شمار می رود.

برچسب‌ها ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید کریمی گفت: همزمانی بارندگی‌های شدید اخیر و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید با فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی سبب شد که ۵۰ رأس گوسفند عشایر فارس بر اثر وقوع رعد و برق تلف شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور مستمر در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد نموده و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: اکیپ ویژه اداره کل نیز با حضور مدیرکل و هیئت همراه، رضازاده رئیس هلال احمر شیراز، رنجبر بخشدار دشت ارژن در بین عشایر حاضر و از نزدیک مسائل پیش آمده را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

کریمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد قریب بر ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع اعطا شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ ماه جاری به کلیه خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق، و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 6097086

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بارش‌های رگباری و بهاری از فردا میهمان برخی مناطق فارس
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد