Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیدقی با اشاره به آغاز کار سیزدهمین دوره این جشنواره در مهدیشهر با رویکرد صنایع‌دستی گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان هدف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «منصور بیدقی» در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی ایل سنگسری در مهدیشهر برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری را یکی از مطالبات مردمی عنوان کردوگفت: هدف از برگزاری چنین رویدادی توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان و عشایر است که البته همکاری و مساعدت همه مسئولان نشان داد که توان اجرای جشنواره‌هایی به‌مراتب بزرگ‌تر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری ضمن بیان اینکه در این جشنواره عشایر ایل قشقایی، عشایر عرب و دیگر گروه‌های عشایری میهمان نیز حضور دارند، افزود: عبور نمادین گروه‌های عشایری، گذر گروه سواران ایل، گروه‌های جداگانه مردان وزنان ایل سنگسر، حمل و نمایش تصاویر شهدای این ایل از سوی تعدادی از نوجوانان و جوانان از برنامه‌های افتتاحیه جشنواره خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های مهدیشهر برای برگزاری این جشنواره کمک گرفته‌شده است اظهارداشت : اجرای جشن امامت و ولایت امام مهدی (عج)، برگزاری نشست تخصصی پوشاک و دست‌بافته‌ها، رونمایی از دو کتاب، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره غذا و تجلیل از قهرمانان ورزشی از برنامه‌های مهم این جشنواره است.

 

بیدقی بابیان اینکه مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی توانست به پیشبرد این جشنواره کمک شایانی کند، ابراز داشت: در این جشن بزرگ برنامه‌های شاد و متنوعی با حضور برخی از کمدین‌های برجسته در نظر گرفته‌شده است.

 

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و فرش در حاشیه این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها برای حمایت از صنایع‌دستی به مدت ۱۰ روز دایر خواهند بود لذا ظرفیت‌ها محدود به برگزاری تنها این سه روز جشنواره نیست.

 

وی ضمن بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره بازدید خواهد داشت، افزود: سقوط بدل‌کاران برجسته کشوری از ارتفاع دو هزار پایی، رونمایی از المان عشایر ایل سنگسر، برپایی جشن امامت و غیره از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد یوم الله ۱۳ آبان مجلس کانون های مساجد استکبار ستیزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور