Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشری‌انلاین به نقل از ایرنا، بامداد پنج‌شنبه 16 آبان،خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که دادستان‌های آمریکایی گفتند: حکومت عربستان دو تن از کارمندان شرکت توئیتر را استخدام کرده بوده تا اطلاعات شخصی منتقدان حکام سعودی را در این شبکه اجتماعی در اختیار آنان قرار دهند.

این اتهام روز چهارشنبه در جریان رسیدگی به پرونده‌ای در دادگاه منطقه‌ای ایالت سانفرانسیسکو علنی شد و جزئیاتی درباره چگونگی استفاده سعودی‌ها از توئیتر برای شناسایی هزاران نفر از منتقدان خود و دستیابی به اطلاعات خصوصی آن‌ها انتشار یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آسوشیتدپرس، یک روزنامه‌نگار مشهور که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توئیتر دارد به همراه دیگر منتقدان مشهور حکومت عربستان جزو اهداف جاسوسی رژیم سعودی بوده است.

اقدامات سرکوبگرانه در دوره محمد بن سلمان تشدید شده است

براساس جزئیات این پرونده، دو کارمند توئیتر که سمت‌شان مستلزم دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی نبوده، برای جاسوسی‌شان یک ساعت مچی دست‌ساز گرانبها و ده‌ها هزار دلار پول نقد دریافت کرده‌بودند.

کد خبر 461976 برچسب‌ها دسترسی و آزادی اطلاعات عربستان اینترنت - توییتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دسترسی و آزادی اطلاعات عربستان اینترنت توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط