Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:00:11 GMT

ارتودنسی با پلاک های شفاف/ مزایا و معایب درمان جدید

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۹۱۵۸

ارتودنسی با پلاک های شفاف/ مزایا و معایب درمان جدید

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ارباب زاده، در حاشیه برگزاری کنگره انجمن ارتودنتیست های ایران در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: در حال حاضر تکنولوژی های جدیدی در عرصه درمان های ارتودنسی معرفی شده است که پلاک های شفاف، یکی از همین ابزارهای جدید است.

وی در توضیح ویژگی های پلاک های شفاف، افزود: یکی از مزیت های این پلاک ها که به راحتی داخل دهان قرار می گیرد، این است که خیلی مشخص نیستند و از فاصله نیم متری هم دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص ارتودنسی ادامه داد: پلاک های شفاف به عنوان یک وسیله ارتودنسی محسوب می شود که باید همان اصول درمانی را هنگام استفاده از این وسیله، رعایت کرد.

ارباب زاده با تاکید بر اینکه استفاده از پلاک های شفاف حتما باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود، تصریح کرد: برای اینکه نتیجه درمان بهتر باشد، باید مقداری از دندان برای ایجاد فضای کافی، برداشته شود. 

این متخصص ارتودنسی با عنوان این مطلب که این شیوه درمان بسیاری از کاندیداهای ارتودنسی را می تواند در بر گیرد، گفت: این درمان ارتودنسی، دو سه سالی است که در ایران فراگیر شده و فعلا در بزرگسالان بیشتر کاربرد دارد. زیرا، هنوز برای نوجوانان یک مقداری سخت است. 

ارباب زاده افزود: یکی از مزیت های این پلاک ها، همان ظاهر این ابزار است که دیده نمی شود و از همین رو، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات پلاک های شفاف، متحرک بودن آنها است که نمی توان گفت مزیت تلقی می شود یا اشکال است. زیرا، پلاک باید ۱۸ تا ۲۰ ساعت در دهان باشد و اگر غیر از این باشد، نتیجه مطلوب را نمی دهد.

کد خبر 4765395 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دندانپزشکی ارتودنسی وزارت بهداشت سرطان دارو مسمومیت سازمان بیمه سلامت انجمن جراحان ارتوپدی سعید نمکی بیماری های کودکان ارتودنسی ناباروری چاقی بیماری های غیرواگیر خواب جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته راننده یک دستگاه خودرو سواری بدونِ پلاک با سرعتی سرسام آور در جاده تبریز به اسکو در حال رانندگی و ایجاد خسارت به خودروهای عبوریِ مسیرِ تردد بود که عوامل گشت انتظامی با مشاهده خودرو و ایجاد وحشت آفرینیِ راننده در جاده اقدام به تلاش برای متوقف کردن خودرو کردند.

عوامل گشت در چندین مرحله دستور به توقف داده که در مقابل راننده خودرو اقدام به خسارتِ به ماشینِ پلیس و شکستن آئینه خودرو کرد.

با توجه به خطرآفرینی راننده، عوامل انتظامی با «رعایت قانون بکارگیری سلاح»، تیراندازی و ماشین را متوقف؛ که راننده پس از توقف متواری شد.

در بازدید و بررسی خودرو مشخص شد که سه سرنشین به همراه راننده از مشروباتِ الکلی استفاده کرده و حال ۲ مرد و زن بر اثرِ تیراندازی نامساعد می‌باشد.

موضوع به سرعت پیگیری و هر ۲ نفر در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز درمانی منتقل که برابر آخرین گزارش پزشکی فوت کرده‌اند.

راننده متواری و مست نیز ساعتی بعد دستگیر و مقدار قابل توجهی مشروبات الکلی در خودرو کشف و ضبط و ۲ متهم به همراه اقلام مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شدند.

کد خبر 6088965

دیگر خبرها

  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن