Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید مرتضی وجدان مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: بین هشت تا ۱۰ درصد افراد فاقد پوشش بیمه‌ای که زیر پوشش طرح بیمه اجباری در کشور قرار می‌گیرند متعلق به خراسان رضوی برآورد می‌شود.
او تصریح کرد: حدود هشت میلیون نفر در سطح کشور که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند در قالب این طرح، زیر پوشش طرح بیمه اجباری همگانی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در قالب این طرح که مدت آن ۶ ماه تعیین شده، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای باید به دفاتر بیمه مراجعه کرده و حق بیمه آن‌ها بر اساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی دریافت می‌شود.
دکتر وجدان افزود: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید به میزان پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای هر نفر به شرط سرپرست خانوار بودن حق بیمه خود را برای یک سال پرداخت کنند.
او تصریح کرد: افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند اگر در دهک‌های یک، دو و سه درآمدی قرار داشته باشند و درآمدشان ۴۰ درصد حداقل قانون کار باشد، رایگان بیمه می‌شوند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: افرادی که دهک درآمدی آنان بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد قانون کار باشد با ۵۰ درصد تخفیف زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
وجدن ادامه داد: هم اینک افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.   هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.     انتهای پیام// ز.م    ۸۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شباهنگ افزود: علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. خانم شباهنگ اضافه کرد: ۴۲ هزار نفر در دهک‌های اول تا پنجم تحت پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن