Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته‌ها و فرش سنگسری در مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه ایران با عشایر پیوند وجودی دارد به‌گونه‌ای که تاریخ ایران را نمی‌توان بدون تاریخ عشایر شناخت، گفت: عشایر بستر تمدن ایرانی و مادر تاریخ ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه نقش عشایر در کشور ما همچنان پررنگ است، افزود: جمعیت عشایری ایران بیش از ۱۰ هزار نفر شهید را تقدیم به انقلاب و ایران کرده است و همچنین باید گفت در بیش از ۶۰ درصد از نقاط مرزی، عشایر دیدبانان کشور هستند.

عضو کابینه دوازدهم گفت: ایل سنگسر جایگاه خاصی را در تاریخ ایران‌زمین دارند و نماد‌ها و نمایه‌های موجود این ایل، چون تقویم و گاهنامه و زبان سنگسری، نشانه‌ای از تأثیرگذاری این ایل در تاریخ و تمدن ایران محسوب می‌شوند.

صالحی بابیان اینکه جشنواره‌هایی همچون این جشنواره سنگسر دارای اهمیت بسزایی هستند، افزود: برگزاری این جشنواره صرفاً یک اتفاق کوچک منطقه‌ای نیست بلکه آغازی است برای یک‌چشم انداز وسیع در سطح کشور لذا معتقدیم برگزاری این جشنواره‌ها فرصت‌های توسعه استان، منطقه و ملی را فراهم می‌کند.

او با تاکید بر اینکه جاذبه‌های ایران فقط در معدن و عناصر معدنی و جاذبه‌های طبیعی نیست، بلکه تاریخ و تمدن این سرزمین نیز از جاذبه‌های ایران است، تصریح کرد: در این راه باید معبر‌ها را به مقصد و مقصد‌ها را به فرصت‌های طولانی اقامت و تکرار حضور تبدیل کنیم که در این راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تحقق اهداف عالی فرهنگی و توسعه استان‌ها تلاش می‌کند.

این نشست با موضوع شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی و لباس و سبک زندگی سنگسری برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

عشایر بستر تمدن ایرانی و مادر تاریخ ایران هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در «دریای پارس» موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک خلیج فارس و دریای عمان بر اساس تاریخ تمدن عیلام، اکد، سومر، کلده، آشور، بابل، ایران و فرهنگ‌های گوناگون منطقه، مراکز تمدن‌های کهن ایرانی در کرانه خلیج فارس بررسی می‌شود.
سابقه تاریخی جزیره خارک، داستان سفر واسکودوگاما پرتغالی و آمدن آلبر کرک به خلیج فارس و آغاز دوران استعمار تا دوران جنگ جهانی اول، مبارزات مردم جنوب علیه استعمار، موقعیت جزایر قشم، کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک دیگر سرفصل‌های این فیلم را تشکیل داده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900989

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند