Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام نتایج یک پژوهش نشان­ می‌دهد که 90درصد از متأهلین، مطلوب­‌ترین شکل زندگی خانوادگی را، خانواده‌­ی تک همسری دانسته­ و تنها 5.1 درصد از پاسخگویان علاقه به زندگی چندهمسری داشته‌­اند.

به گزارش ایسنا، پژوهشی با عنوان «سنجش نگرش مردان و زنان متأهل نسبت به تجدید فراش مردان و زمینه­‌های شکل­‌گیری آن- مورد مطالعه: شهرستان ملکشاهی» توسط «زهرا بنشاخته» و به راهنمایی «خلیل کمربیگی» در دانشگاه پیام‌­نور ایلام انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این پژوهش دانشجویی نشان می­‌دهد که 90 درصد از پاسخگویان، مطلوب­ترین شکل زندگی خانوادگی را زندگی یک مرد با یک زن تا آخر عمر دانسته‌­اند، 3.5 درصد نیز زندگی با دو زن را مطلوب دانسته و تنها یک درصد از آن­ها، خانواده‌­ای با سه زن و بیشتر را ترجیح داده‌­اند.

یافته‌­های پژوهش بیانگر آن است که 99 درصد از متأهلین، زندگی متاهلی را بر مجردی ترجیج داده­‌اند و تنها یک درصد از آنها زندگی مجردی را پسندیده‌­اند. 89.7درصد از پاسخگویان بر این نظر بوده‌­اند که میزان آرامش و آسایش در خانواده­‌ی چندزنی کم و تنها یک درصد معتقد بوده­‌اند که در خانواده­‌ی چندزنی آرامش و آسایش به مقدار زیادی وجود دارد. همچنین 74درصد معتقد بوده‌­اند که چندزنی با زندگی امروزی تطابقی ندارد.

بخش دیگری از یافته‌­های پژوهش نشان می­‌دهد که 50درصد از پاسخگویان با جمله "مردانی که تجدید فراش می­‌کنند، به دنبال هوسرانی‌اند"، موافقت و 26.5درصد نیز مخالفت کرده‌­اند. همچنین 57 درصد از پاسخگویان با جمله "مردان چون می­‌خواهند به گناه نیفتند، به گرفتن زن دوم اقدام می­‌کنند" مخالفت و 16.5 درصد نیز موافقت خود را نشان داده‌­اند.

نتایج پژوهش در خصوص مهم­ترین دلایل گرایش مردان به تجدیدفراش، نشان می‌­دهد که  "از کار افتادگی جسمی و جنسی زنان"، "عدم باروری زنان" و "توانایی مالی و اقتصادی مردان" در اولویت این دلایل قرار دارند.

همچنین در خصوص اولویت­‌بندی دلایل ازدواج دختران با مردان متأهل، نتایج پژوهش نشان می­‌دهد که  "بالارفتن سن ازدواج دختران"، "رهایی از مساله‌­ی بیوه‌­گی" و "فریب دختران توسط مردان متأهل" را مهم­ترین دلایل ازدواج دختران با مردان متأهل دانسته‌­اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چندهمسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟