Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمنه جمشیدی رودباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک به ۱۷ هزار کشاورز سیل‌زده در استان پرداخت شده است.

وی گفت: میزان خسارت وارده به این تعداد کشاورز سیل‌زده استان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی کارشناسان این سازمان برآورد شده‌است که در مرحله نخست ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: افزون بر آن، هم اکنون یک هزار کشاورز سیل‌زده در شهرستان مینودشت و مراوه تپه در مرحله پرداخت کمک بلاعوض قرار دارند و نیز حدود سه هزار پرونده کشاورزان سیل‌زده در استان وجود دارد که در نوبت رسیدگی برای پرداخت خسارت قرار دارد.

جمشیدی رودباری افزود: با اتمام پرداخت کمک بلاعوض ۵۰ درصدی به تمامی کشاورزان سیل‌زده، برای تامین اعتبار ۵۰ درصد باقی مانده از خسارت اقدام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت وام ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل هم افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال وام با سود چهار درصد و با همکاری بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

به گفته وی طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می گیرد.

.معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین از ابلاغ تمدید مهلت وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث پیش بینی نشده به میزان دو هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی به استان در هفته جاری خبر داد و افزود: مبلغ در نظر گرفته شده برای تمدید مهلت وام کشاورزان آسیب دیده از محل موضوع  بند (خ ) تبصره ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه است.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال در گلستان موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از استان شد و خسارت های زیادی به بخش های گوناگون وارد کرد؛ خسارت اولیه وارده به بخش کشاورزی گلستان شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ازسوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شده است.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل کشاورزی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل کشاورزی گلستان وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل کشاورزی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت