Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور علی محمد زنگنه معاون سیاسی فرماندار باغملک و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی در محل فرمانداری برگزار شد.

علی محمد زنگنه معاون فرماندار باغملک در ابتدای جلسه، عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی، مقوله کتاب و کتابخوانی را بسیار با اهمیت دانست و جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواستار همکاری همه اعضای انجمن وسایر ادارات با اداره کتابخانه‌های عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کتاب و کتابخوانی در سلامت روح، روان و اخلاق جامعه نقش موثری دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت جوامع و کشور‌ها محسوب می‌شود، کتاب هویت جامعه اسلامی و ایرانی ماست و باید فرهنگ سازی کتاب خوانی از سنین کودکی با مشارکت اداره آموزش و پرورش با جدیت انجام شود.

در ادامه ایرج کمائی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی باغملک ضمن تبریک فرارسیدن بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و بیان داشت: برنامه‌های هفته کتاب فرصتی مناسب جهت معرفی و اهمیت جایگاه والای مطالعه و کتابخوانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوان از این فرصت در راستای گسترش بیش از پیش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان بهره بگیریم.

او اظهار کرد: برپایی نمایشگاه یکهزار عنوانی کتاب، رونمایی از آثار نویسندگان بومی، عضویت رایگان درکتابخانه عمومی در هفته کتاب وکتابخوانی، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه، مسابقه کتابخوانی، نواختن زنگ کتابخوانی در یکی از مدارس شهرستان، اهداء کتاب وشاخه گل به بیماران بستری در بخش اطفال بیمارستان، اجرای نمایش عروسکی در یکی از مدارس و بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کتابخانه‌های عمومی بخشی از برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب وکتابخوانی است.

در پایان دیگر اعضای انجمن به ارائه پیشنهاداتی در خصوص اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته کتاب و شیوه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان پرداختند و مصوب شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک برنامه مشترک با اداره کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب داشته باشد و همچنین اداره آموزش پرورش، دانشگاه پیام نورو دانشگاه آزاد باغملک نسبت به عضویت رایگان دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام نمایند.

در پایان جلسه با پیشنهاد زنگنه معاونت سیاسی فرماندار، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی همراه فرماندار و معاونت فرمانداری از نمایشگاه کتاب مستقر در کتابخانه عمومی ارمغان بازدید کردند.

انتهای پیام/گ

لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است