Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:08:42 GMT

رمانی درباره دزدان دریایی کارائیب به بازار آمد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۵۲۵

رمانی درباره دزدان دریایی کارائیب به بازار آمد

رمان «سوار بر امواج ناشناخته» در سال ۱۹۸۷ نوشته شد. در فرآیند نوشتن این کتاب او تحقیقات و مطالعات بسیاری در زمینه تاریخچه سحر و جادو و همینطور زندگی دزدان دریایی انجام داد. تیم پاورز در مصاحبه‌های خود گفته است پیش از نوشتن این رمان چیزی حدود پانزده کتاب در مورد دزدان دریایی که در سال ۱۸۱۷ در کارائیب به سر می‌بردند خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کاراکترهای این رمان شخصیت‌های واقعی هستند که در آن سال‌ها در کارائیب زندگی می‌کردند. شخصیت‌ها و داستان فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» از این رمان الهام گرفته شده است. 

در قسمتی از این رمان آمده است: «شندی نگاهش را به اطراف دوخت. چشمان پرآبش از دود مشعل می‌سوخت و تنها آنقدر توانست آنها را باز کند که به دنبال هیولایی که به آن‌ها نزدیک می‌شود بگردد. در ابتدا خیالش راحت شد که صدای زمزمه از سوراخ‌های آویزان و قارچ مانند داخل آب که شاخه شاخه بودند و در قسمت‌های اسفنجی کنار رودخانه ضخیم‌تر می‌شدند صادر می‌شود. تلاش کرد تا برای این پدیده توضیحی بیابد... اما وقتی قایق‌ها در مرداب به جلو هل داده شدند در قسمتی که توپ‌های قارچی بیشتر و بزرگتر بودند متوجه برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌هایی شبیه چشم و بینی شد که بر روی لبه‌های آویزان این سوراخ‌های قارچی بودند...»

رمان «سوار بر امواج ناشناخته» نوشته تیم پاورز با ترجمه الهام میرمحمدی از سوی انتشارات علمی با قیمت ۶۵ هزار تومان و در ۳۵۲ صفحه منتشر شده است.

۲۴۱۲۴۳

کد خبر 1318470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار کتاب معرفی کتاب نویسنده ادبیات عراق تعهدات ایران در برجام ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال سینمای ایران ایران و آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی باشگاه پرسپولیس شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت

محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز در سن ۶۳ سالگی چشم بر دنیا فرو بست.   به گزارش ایسنا، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت.     او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.   تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود.     از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» اشاره کرد.     رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.     کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کاظم فیروزمند نویسنده و مترجم برجسته درگذشت محسن میهن‌دوست، شاعر و نویسنده، درگذشت پرویز بابایی، مترجم و نویسنده درگذشت

دیگر خبرها

  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی