Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مشاور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده با اشاره به تصویب کلیات طرح «کاهش مجازات حبس تعزیری» در مجلس گفت: اجرای این طرح غیرکارشناسی است و قابل قبول نیست. تاریخ انتشار: 13:43 - 16 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۶۰۹ یوسف ادیب زاده در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان طرح کاهش و تقلیل مجازات حبس تعزیری را طرح غیرکارشناسی عنوان کرد و گفت: برخی‌ها معتقدند با اجرای این طرح آمار زندانیان کاهش می‌یابد، اما این حرف عوامانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اینکه مجازات‌های حبس تعزیری را در مدت کوتاهی به طور کامل نصف کنیم نه از نظر عقلانی صحیح است و نه حکمی.

ادیب زاده در ادامه با بیان اینکه در بعضی از عناوین مجرمانه باید تجدید نظر شود، اما در بعضی‌ها باید افزایش داشته باشیم تا مجازات‌ها بازدارنده باشد، اضافه کرد: مثلا قانون گذار برای ریختن آشغال در خیابان حبس تعیین کرده است که دراین مورد باید تجدید نظر صورت گیرد و یا در بحث تحصیل مال نامشروع مجازات دو تا سه سال حبس در نظر گرفته شده است که میزان حبس این جرم باید افزایش یابد.
مشاور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده همچنین گفت: با اجرای این طرح کاملا مخالف هستم، این طرح غیرکارشناسی است و قابل قبول نیست.   تصویب طرح غیر کارشناسانه کاهش و تقلیل مجازات حبس تعزیری اجحاف به قانون مجازات اسلامی است   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرح کاهش مجازات حبس تعزیری مجلس شورای اسلامی تحصیل مال نامشروع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم، اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می‌کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.   وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء‌های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند، اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری‌هایی در آن ایجاد و مجازات‌ها تشدید شده است.   نماینده صومعه سرا در مجلسگفت: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح‌های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.   دلخوش یادآور شد: از سویی مکان‌ها و خودرو‌هایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می‌شود و مبادرت شرکت‌ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جا‌هایی که لازم بود مجازات‌ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

دیگر خبرها

  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد