Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@13:09:08 GMT

نکاتی که در سفر به تایلند باید به آن توجه داشت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۲۲۰۲

نکاتی که در سفر به تایلند باید به آن توجه داشت

رپورتاژ تبلیغی / تایلند به لطف سواحل و جاذبه های دیدنی بسیاری که دارد، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می آید.

سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا به تایلند سفر می کنند و با توجه به آب و هوای تایلند، تقریباً در هر فصل گردشگران مختلفی در این کشور حضور دارند. اگر شما هم قصد دارید به تایلند سفر کنید خوب است بدانید قوانین مختلفی در تایلند وجود دارد که می بایست پیش از سفر از آن ها اطلاع داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از قوانین عجیب و جالب تایلند آشنا شوید.

 

ریختن زباله در سطح شهر و کلاه برداری از آن

بانکوک پایتخت تایلند، یکی از شلوغ ترین شهرهای این کشور به حساب می آید و حتی در کنار جمعیت بومی ها، گردشگران بسیاری هم به این شهر بخاطر معابد بی نظیرش سفر می کنند. میدیریت شهری بانکوک جهت حفظ ظاهر و پاکیزگی شهر قانونی را وضع کرده که هم گردشگران تور تایلند و هم مردم عادی نباید زباله های خود را در سطح شهر بریزند چراکه توسط پلیس به شدت با آن ها برخورد شده و مبلغ 2500 بات هم می بایست به عنوان جریمه پرداخت کنند.

اما افراد سودجود و کلاهبردار از گردشگران سوءاستفاده کرده و با معرفی خود به عنوان بازرس، مبالغ زیادی گاه تا بیش از 10هزار بات را از گردشگران دریافت می کنند. لذا در صورتیکه با ریختن زباله بر روی زمین با بازرس مواجه شدید حتماً کارت شناسایی او را ببینید.

حمل مواد مخدر و قوانین سختگیرانه آن

به غیر از انواع مواد مخدری که در جهان وجود دارد، در تایلند هم نوعی ماده مخدر بومی با نام یابا یافت می شود که در جنوب این کشور به تولید می رسد. با اینکه حمل این ماده و فروش آن جرم محسوب می شود اما گردشگران تور لحظه آخری تایلند می توانند به راحتی در هر کجای این کشور آن را تهیه کنند.

تایلند به لطف شب های زیبا بخصوص در کنار معابدش، باعث شده گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند شب زنده‌داری کنند لذا ممکن است برخی گردشگران در دورهمی هایی که با تایلندی ها دارند با این ماده مخدر روبرو شوند. خوب است بدانید یابا به معنای دیوانگی بوده و مصرف آن، همانطور که از نامش مشخص است می تواند پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است جزای حمل این ماده مخدر در تایلند، مرگ می باشد.

 

پوشش هنگام رانندگی

در فصل گرما، هوای تایلند به شدت گرم و شرجی بوده و آفتاب سوزانی هم بر شهر می تابد. در تایلند استفاده از موتور سیکلت بخاطر ترافیک و دلایل دیگر بسیار رایج بوده و حتی ممکن است آزاردهنده نیز باشد. اگر شما هم می خواهید در تایلند موتورسواری کنید خوب است بدانید موتورسواری بدون پیراهن یا تیشرت، علاوه بر آفتاب سوختگی، جریمه سنگینی هم به همراه دارد.

 

مهم ترین قانونی که در تایلند می بایست رعایت کرد: احترام به سلطنت

تقریباً تمام گردشگران قیمت تور تایلند می دانند که در سفر به این کشور می بایست به معابد و سلطنت احترام بگذارند. در تایلند هرروز ساعت 8 صبح و 6 بعد از ظهر مردم از جای خود بلند شده و ادای احترام می کنند چراکه در این ساعات سرود ملی تایلند پخش شده و حتی گردشگران می بایست نسبت به پخش سرود، از جای خود بلند شده و ادای احترام کنند زیرا احترام نذاشتن به سرود ملی، می تواند جریمه های سنگین و زندان را به همراه داشته باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

امید شریفی مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشور‌ها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیر‌های گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار داشت: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشور‌های همسایه، از منع تردد خودرو‌های خارجی با پلاک بین المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرز‌های ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحد‌های ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرز‌های کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا