Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@01:39:20 GMT

اولین نیروگاه برق آبی توسط بخش خصوصی بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۳۱۱۳

 به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمد ابراهیم یخکشی با بیان اینکه اولین نیروگاه برق آبی با روش سرمایه گذاری B.O.O توسط بخش خصوصی انجام شده است،اظهار داشت: این طرح ها می تواند به تولید و تامین برق در استان کمک کند.

وی به سه نیروگاه کوچک برق آبی در مسیر خط انتقال آب شرب ساری از سد شهید رجایی  و آب زیست محیطی با روش سرمایه گذاری B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

O.O توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود:بخش خصوصی می تواند در حوزه برق آبی سرمایه گذاری خوبی داشته باشد .

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت:نیروگاه های برق آبی در زمینه زیست محیطی، کاهش تولید کربن و بخش اشتغال زایی اهمیت زیادی دارند.

 وی با اشاره  به اهمیت اینگونه نیروگاه ها  و سازگاری آن با محیط زیست، از آن به عنوان مصداق بارز یک نمونه از فعالیت  اقتصاد مقاومتی یاد کرد  و افزود : با اجرای سه  نیروگاه  برقابی در مسیر خط  انتقال آب شرب استفاده مضاعفی از تأسیسات اجرا شده آبرسانی صورت گرفت.

یخکشی ظرفیت نیروگاه های احداث شده را 2.7 مگاوات و هزینه تمام شده آن را بالغ بر 21 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این نیروگاه ها از نوع تجدید پذیر بوده و توربین های آن نیز پلتون و فرانسیس می باشد. 

وی ادامه داد:نیروگاه های احداث شده  در سه موقعیت مکانی سد شهید رجایی ، ایستگاه فشارشکن تاکام و محل تصفیه خانه آب شرب ساری است. 

یخکشی بیان کرد: با احداث این نیروگاه ضمن حفظ محیط زیست، زمینه اشتغال به ظرفیت 20 نفر بصورت مستقیم ایجاد و سالانه مصرف 4.7 میلیون متر مکعب گاز فسیلی کاهش خواهد یافت.

  ظرفیت نیروگاه برق آبی در استان بالغ بر 1700 مگاوات می باشد که تاکنون مطالعات شناخت 700 مگاوات از پتانسیل برق آبی انجام گرفته و بیش از 70 مورد به ظرفیت 700 مگاوات فراخوان گذاشته شد که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دستگاه ذیربط شاهد توسعه و اجرای اینگونه نیروگاه ها در استان و کشور باشیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی سرمایه گذاری نمایندگان مجلس ساری نیروگاه برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران