Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:58:05 GMT

بررسی ایجاد ۷۶ واحد بوم گردی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۰۹۲

بررسی ایجاد ۷۶ واحد بوم گردی در آذربایجان شرقی

آبدار گفت: هم اکنون ۱۶مورد پروانه اقامتگاه بوم گردی را کمیته طبیعت گردی اداره کل بررسی می کند و ۶۰ مورد درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی نیز در حال تشکیل پرونده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «مرتضی آبدار» گفت: مزیت های طبیعی و گردشگری آذربایجان به ویژه منطقه قره داغ (ارسباران) برای جذب گردشگر، توسعه اقامتگاه های بوم گردی را با هدف توسعه متوازن گردشگری ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای پروانه استان را 200 مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون 16مورد پروانه اقامتگاه بوم گردی را کمیته طبیعت گردی اداره کل بررسی می کند و 60 مورد درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی نیز در معاونت گردشگری در حال تشکیل پرونده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 6 اقامتگاه بوم گردی با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات مالی برخوردار شده اندو عملیات اجرایی 4 طرح بوم گردی در شهرستان های کلیبر، بستان آباد و هریس در حال اجرا است که با اتمام آن ها در مجموع 190 تخت اقامتی به ظرفیت تخت های بوم گردی آذربایجان شرقی اضافه خواهد شد.

آبدار با اشاره به جایگاه شهرستان های کلیبر و خداآفرین به عنوان اولین شهرستان ها از حیث بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی استان گفت: با توجه به مزیت های طبیعی و گردشگری شمال شرق استان به ویژه قره داغ، این منطقه بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را داراست و بعد از آن به ترتیب شهرستان اسکو، ورزقان و مراغه بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه بوم گردی آذربایجان شرقی و افزایش اقامتگاه های این حوزه، به منظور ارتقای کیفیت خدمات این مجموعه ها تا پایان امسال سامان دهی ، درجه بندی و دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان آنها برگزار خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد یوم الله ۱۳ آبان مجلس راهپیمایی 13 آبان کانون های مساجد ظهور امام زمان عج ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اقامتگاه بوم گردی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی