Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در بودجه ردیف خاصی و ویژه‌ای برای کمک به مؤسسات چندمنظوره و تک فرهنگی و هنری دیده نشده است. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، سید عباس صالحی عصر امروز در جلسه ملاقات با مدیران مسئول مؤسسات فرهنگی و هنری تک یا چندمنظوره شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به مؤسسات فرهنگی هنری در حال رایزنی‌هایی است اظهار داشت: تلاش می‌شود تسهیلاتی از بانک‌های برای کمک به مؤسسات فرهنگی و هنری اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماهیت مؤسسات تک و چندمنظوره فرهنگی و هنری در واقع نهادهای مدنی و مردمی است گفت: باید تلاش شود تا این مؤسسات و همچنین کانون‌های فرهنگی به سمت کارآفرینی بروند.

تهران| مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح‌الجنان به صورت پایلوت در لواسان افتتاح شد+ تصاویرمؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «روح‌الجنان» در لواسان افتتاح می‌شودمؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر به مصالح استان قم توجه کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم مؤسسات فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در کشور گفت: مؤسسات تک و چندمنظوره فرهنگی و هنری به‌عنوان تسهیلگر در ساختارهای مختلف در حال فعالیت هستند.

صالحی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی حوزه فرهنگی کشور گفت: می‌توان به این حوزه نگاهی مولد و اقتصادی داشت و از آن در این زمینه بهره برد.

وی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت‌های اقتصادی حوزه فرهنگی کشور بهره گرفت تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد ا از اعتبارات عمومی و اختصاصی با هدف اشتغال آفرینی فرهنگی بهره گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه و ایجاد سینما در کشور گفت: در برنامه مشترک وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف‌گذاری‌های مطلوبی انجام‌شده و بر اساس آن دیگر در کشور شهر بدون سینما نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند