Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:27:28 GMT

۳۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۶۷۰

۳۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمرتضی بختیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مطلوب کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زنجان، گفت: فعالیت مطلوب این دستگاه، اهداف تعیین شده در راستای اشتغال‌زایی و خودکفایی جامعه هدف را تحقق می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۲۰۰۰ مددجوی زنجانی با تحقق برنامه اشتغال به خودکفایی رسیدند و ۲۳۰۰ شغل ایجاد شد، بیان کرد: امسال نیز ۲۰۰۰ مددجوی دیگر با توانمندسازی شاغل می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: امسال نیز برای ۴۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود تا به فقرزدایی و ایجاد نیروی انسانی کارآمد در جامعه کمک شود.

بختیاری با بیان اینکه قرار است ۳۰۰۰ مرکز نیکوکوری در کشور ایجاد شود،‌ بیان کرد: در استان زنجان تاکنون بالای ۶۰ مرکز نیکوکاری ایجاد شده که این تعداد تا پایان سال به ۱۱۰ مرکز خواهد رسید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه فعالیت‌های این مراکز به خود مردم سپرده خواهد شد، تصریح کرد: مردم اشرافیت بیشتری نسبت به وضعیت افراد در محله‌های خود دارند، از این‌رو برون‌سپاری فعالیت‌ها به آن‌ها بهره‌وری را افزایش داده و کمک‌ها هدفمند می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از طریق تفاهم با بانک مرکزی، سقف تسهیلات بانکی به کارآفرینانی که اقدام به جذب نیرو از جامعه هدف کمیته امداد می‌کنند، افزایش یافته است، گفت: دریافت این تسهیلات منوط به داشتن اهلیت است و باید شرایط لازم برای اشتغال افراد را رعایت کنند.

بختیاری با بیان اینکه تاکنون با پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغال برای ۶۳ هزار مددجو شغل ایجاد شده است، عنوان کرد: ۴۰۰۰ طرح دیگر نیز در دستور کار قرار داریم که با تایید آن‌ها در سال‌جاری، ایجاد ۱۷۰ هزار شغل به عنوان هدف کمیته امداد امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، اظهار کرد: مددجویان بهزیستی خوش‌حساب‌ترین وام‌گیرندگان در کشور هستند و باید اذعان کرد که نظارت بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات و جلوگیری از انحراف آن، از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است.

بختیاری در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع طلاق‌های صوری برای بهره‌مندی از امتیازات و مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: در این زمینه نظارت انجام و در صورت وجود مصادیق به شدت برخورد می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اجازه از بین رفتن صداقت و اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد را نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: از طریق مبادی اطلاعاتی کمیته امداد، نظارت‌ها انجام و در صورت مشاهده به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد سید مرتضی بختیاری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر