Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در آژانس بین الملل انرژی اتمی گفت: رژیم صهیونیستی در جایگاه توصیه به اعضای آژانس برای اجرای تعهداتشان نیست.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) به منظور بررسی گزارش مدیرکل موقت این سازمان درباره مسائل پادمانی در ایران تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در این نشست شرکت و به تشریح اقدامات ایران و همچنین موضوع ممانعت از ورود بازرس آژانس به تأسیسات غنی سازی نطنز پرداخته بود، در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر اعتماد کامل به کار حرفه‌ای بازرسان آژانس، تصریح کرد: اگر آمریکا به رویکرد و فعالیت حرفه‌ای آژانس و بازرسانش اعتماد کامل دارد، چرا به ۱۶ گزارش پی در پی همین آژانس و بازرسان آن که پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کردند، اعتماد نکرد و به طور یک جانبه و غیر‌قانونی از برجام خارج شد؟!

غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین همچنین در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در نشست ویژه شورای حکام گفت: این رژیم باید ابتدا دستان خود را از لوث تجاوزات و جنایات و همچنین تسلیحات کشتار جمعی پاک کرده و سپس وارد این نشست شود.

وی افزود: رژیمی که عضو هیچ یک از معاهدات خلع‌سلاح و عدم اشاعه نیست و به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای، مهمترین مانع تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در غرب آسیا است، در جایگاهی نیست که به دولت‌های عضو توصیه به اجرای تعهداتشان و همکاری با آژانس کند.

غریب آبادی همچنین در واکنش به اظهارات نماینده عربستان سعودی در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بیان کرد: پادشاهی عربستان که علیرغم درخواست‌های مکرر آژانس، هنوز موافقتنامه جامع پادمان را تصویب و اجرا نکرده و بازرسان آژانس حق ورود به فعالیت‌های هسته‌ای آن را ندارند، چگونه از شفافیت و همکاری صحبت می‌کند؟

نماینده دائم ایران در آژانس تصریح کرد: عربستان باید به فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای خود پایان دهد و در همکاری و شفافیت، ایران را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی کاظم غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه