Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:49:17 GMT

زمین زیر پای گیلانیان لرزید

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۶۷۰۴

زمین زیر پای گیلانیان لرزید

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه موجب تکان محسوس دیوارها و به حرکت در آمدن لامپ و لوستر خانه ها شد و تصاویر مربوط به بروز زمین لرزه در شهرهای گیلان از جمله رشت- انزلی در شبکه های اجتماعی انتشار یافت.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از موسسه تحقیقات زمین شناسی امریکا،  زمین لرزه دیگری به قدرت 4.4 ریشتر  در ساعت 2:37 در پنج کیلومتری پیرانشهردر آذربایجان غربی به وقوع پیوست که در عراق نیز احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی وصول نشده است.

ایران یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان با گسل‌های فراوانی است که حدود ۹۰ درصد مساحت آن را می‌پوشاند.

پرتلفات­‌ترین زلزله ۱۱۰ سال اخیر کشور، زلزله ۶.۶ ریشتری ۵ دی سال ۱۳۸۲ بم، با حدود ۴۰ هزار کشته بود.زمین لرزه 31 خرداد 1369 رودبار – منجیل حدود ۳۷ هزار کشته داد.در اثر وقوع این حادثه طبیعی  بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده و خسارات عمده‌ای به تأسیسات و اماکن عمومی در استان‌ گیلان  وارد آمد و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز بی‌خانمان شدند. زلزله بم، طبس و بوئین زهرا از دیگر زمین لرزه های مهمی است که تاکنون در ایران به وقوع پیوسته است.  

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سوگواران و عزاداران در سالروز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  گیلانیان ولایتدار در سوگ سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) اشک ماتم ریختند. 

گیلانیان دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته جات عزاداری در شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عزاداری کردند و یاد این امام همام را گرامیداشتند و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری سوگواری کردند.

دیگر خبرها

  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • بندرچارک لرزید
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)