Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:58:25 GMT

زیر دریایی عجیب چینی‌ها ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۸۱۵۳

زیر دریایی عجیب چینی‌ها ساخته شد

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان چینی نوعی زیردریایی در ابعادی کوچک و به شکل کوسه ماهی ها به نام Robo-Shark طراحی کرده اند که می تواند با سرعت فراوان زیر آب به حرکت بپردازد و ظرفیت حمل بار قابل توجهی دارد.

به گفته سازندگان چینی از این زیردریایی می توان برای اهداف نظامی هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی از ساخت Robo-Shark انجام ماموریت های شناسایی، نظارتی و کسب اطلاعات مورد نیاز و ارسال آن به مرکز پشتیبانی است. اطلاعات مورد نیاز را ربات با بررسی کف دریا، جست وجوی اشیا و تجهیزات مورد توجه در آب انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: ربات سرآشپزی که هر غذایی را برایتان درست می‌کند

از این ربات برای شناسایی غواصان، گشت زنی با سرعت بالا زیر سطح آب می توان استفاده کرد.

تقلید از طبیعت برای غلبه برمشکل‌های پیچیده زیست محیطی

رونمایی از این ربات در مراسم iOceans China ۲۰۱۹ در منطقه سانیا درکشور چین انجام شده است. محققان علت طراحی زیر دریایی رباتیک به شکل کوسه را تقلید از طبیعت برای غلبه برمشکل‌های پیچیده فناوری و زیست محیطی اعلام کرده اند. کوسه ماهی‌ها به دلیل ساختار هندسی ویژه بدن خود دارای انعطاف فراوان برای شنا درعمق دریا و اقیانوس‌ها هستند و می‌توانند با سرعت بسیاربالا به حرکت در آب بپردازند.


طراحی دم زیردریایی به شکل دم کوسه سبب افزایش سرعت زیردریایی تا ۸۰ درصد به نسبت حالت عادی طراحی می‌شود، از جمله دیگر مزایای طراحی دم زیر دریایی به این شکل منحصربه فرد نیاز به مصرف انرژی کمتر و افزایش طول عمر باتری را می‌توان نام برد.

طراحی این شکل ویژه از دم همچنین سبب کاهش صدای تولید شده از زیردریایی می‌شود و به این ترتیب حیات زیر آب دچار آسیب نمی‌شود و هم زیردریایی می‌تواند در سکوت به اهداف خود کاملاً نزدیک شود.

هنوز ارتش کشور چین درباره استفاده از این ربات در ارتش و ماموریت‌های مختلف اظهار نظر نکرده است و هنوز بحثی درخصوص اتصال پرتو‌های لیزر به بدنه زیردریایی که به آن قابلیت جنگی داده می‌شود مطرح نشده است.

افزون بر کشور چین، آمریکا هم درسال‌های اخیر زیردریایی‌هایی ویژه طراحی کرده است.

منبع:forbes

انتهای پیام/

کوسه ماهی تمام رباتیک چینی‌ها، زیر دریایی منحصربه فرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هم ا کنون چند شرکت معتقدند ربات های انسان نما می توانند کمبود احتمالی نیروکار را جبران کنند و فعالیت های تکراری و خطرناک یا خسته کننده را در صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده فروشی و تولید انجام دهند.

ماسک در یک تماس دسته جمعی با سرمایه گذاران اعلام کرد که احتمالا ربات تسلا (اپتیموس) تا پایان سال برای انجام وظایفی در کارخانه آماده باشد. شرکت بوستون دینامیک سال های زیادی صرف توسعه ربات های انسان نما کرده است. در سال جاری میلادی استارت آپ فیگور که از سوی مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می شود، اعلام کرد قرارداد شراکتی با بی ام دبلیو خودروساز آلمانی امضا کرده تا ربات های انسان نما را در واحدهای خودروسازی در آمریکا به کار گیرد.

ماسک قبلا اعلام کرده بود فروش ربات احتمالا به بخش بزرگتری نسبت به دیگر فعالیت های تسلا از جمله خودروسازی تبدیل شود.

تسلا نخستین نسل ربات های اپتیموس به نام بامبل بی را در سپتامبر 2022 میلادی نماش داد. در سال جاری میلادی این شرکت یک ویدئو از نسل دوم ربات دوپای خود در حال تا کردن تی شرت را منتشر کرد.

کد خبر 6087174 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ببینید | ربات شاطر
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن