Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ائتلاف متجاوزان سعودی و عناصر وابسته به آن، مناطق مسکونی شهر الدریهمی در استان الحدیده یمن را با توپخانه هدف قرار دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری المسیره، در این حمله خانه‌های شهروندان شهر محاصره شده الدریهمی در استان الحدیده، هدف گلوله های پیایی متجاوزان قرار گرفت و خسارت‌هایی به آنها وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع محلی گفت: متجاوزان و عناصر وابسته به آنها روز چهارشنبه این شهر را با بیش از 80 گلوله توپ هدف قرار دادند که در جریان آن خسارت‌هایی به برخی خانه‌ها وارد و برخی از آنها نیز ویران شد.
ائتلاف متجاوزان و مزدوران آنها همچنان به نقض توافق صلح سوئد ادامه می دهند.

متجاوزان سعودی تلفات سنگینی در جبهه های مرزی متحمل شدند
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: متجاوزان سعودی تلفات سنگینی در جبهه های مرزی متحمل شدند
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای متجاوز به تنش آفرینی در برخی جبهه های مرزی و داخلی با پوشش هوایی گسترده که در 48 ساعت گذشته بیش از 31 حمله هوایی انجام داده است، ادامه می دهند
وی یادآور شد: این تنش آفرینی متجاوزان هیچ نتیجه ای نداشته و کشته و زخمی شدن دهها نفر از آنها را به دنبال داشته است، نقض توافقات در ساحل غربی یمن نیز از سوی متجاوزان ادامه دارد و تلاش هایی برای نفوذ در این منطقه و استقرار نیرو انجام داده اند. تلاش های نفوذ در ساحل غربی نیز ناکام بود و نیروهای متجاوز تلفات سنگینی متحمل شدند

انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن
در حالی که قدرت در عدن واقع در جنوب یمن به موجب توافقی میان ریاض و ابوظبی تقسیم شده، آمریکا سلاح‌های سنگین به این منطقه فرستاد
شبکه آمریکایی «سی‌ ان ان» با انتشار ویدئویی که آن را محرمانه توصیف کرد، نوشت، آمریکا سلاح‌های سنگین جدیدی در بندر عدن تخلیه کرد.
بر اساس این گزارش، در این فیلم که توسط دوربین موبایل و به صورت مخفیانه در هفته گذشته گرفته شده، خودروی زرهی آمریکایی «اوشکوش» دیده می‌شود.
سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد، واشنگتن که شریک ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود علی‌رغم «خشم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات درباره شیوه حمایت آمریکا از ریاض در این نبرد خونین و تلخ» همچنان به فرستادن سلاح به یمن ادامه می‌دهد.
این شبکه آمریکایی افزود، مقامات دولت مستعفی یمن تمامی افراد مظنون به گرفتن فیلم مذکور و دادن آن به رسانه‌ها را بازداشت و بازجویی کرده است.
عدن از ماه اوت (2019) شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت مستعفی و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات بود، عربستان سعودی برای پایان دادن به این نزاع میزبان مذاکراتی میان دو طرف شد و در نهایت هفته جاری توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی امضا شد.
در این توافق قید شده که نیمی از وزرای دولت آینده باید از شورای انتقالی باشند و بدین ترتیب امارات و عربستان، قدرت در عدن را میان خود تقسیم کرده‌اند.

ریاض دنبال ارتباط با سخنگوی انصارالله است
مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک اعلام کرد، عربستان از ابتدا از طریق سفیرش با آنها در ارتباط بوده و اکنون دنبال ارتباط با سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن است.
«عبدالإله حجر» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، سعی بر پایان دادن به جنگ یمن است.
وی گفت، عربستان در تلاش است که با «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ارتباط برقرار کند و این کشور از ابتدا از طریق سفیرش با آنها در ارتباط بوده است.
وی بر سعی‌‌شان برای تضمین ثبات و حاکمیت یمن، توقف جنگ و محاصره، بازگشایی فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق تمام کارمندان دولت تأکید کرد.
حجر ادامه داد: هر کسی بخواهد با ما ارتباط برقرار کند مانعش نخواهیم شد بلکه برعکس، ما ابتکار صلح ارائه دادیم و هر تلاشی برای صلح بر اساس شروط ما خواهد بود. طرحی که مورد استقبال «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن و برخی کشورها قرار گرفت؛ اما در مقابل اگر این صلح رد شود، تفنگ‌های ما آماده است.
مشاور شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، صلح گزینه پررنگ‌تر ملت یمن با هدف کاهش رنج‌ها و رفع محاصره است اما طرف سعودی تردید و بیم آن دارد که اقدامات در راستای صلح، به نوعی شکست شمرده شود.
حجر در پایان گفت، پیشرفت‌هایی در روند صلح ایجاد شده اما پاسخگوی ملت و سران سیاسی نیست.
یک مسئول سعودی چهارشنبه اذعان کرد که کشورش برای تمام کردن جنگ علیه یمن که آن را از حدود پنج سال پیش آغاز کرده، با صنعاء در حال گفت‌وگو است.

صنعاء بر اساس مراجع سه‌گانه مورد قبول ریاض، مذاکره نمی‌کند
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از تیم وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس مراجع سه‌گانه مورد نظر دولت مستعفی مذاکره نکند و آن را غیرقانونی دانست.
دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض، مراجع سه‌گانه‌ «ابتکار کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، دستاورد‌های مذاکرات ملی یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت» را اساس مذاکره برای صلح می‌داند.
«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن از هیأت مذاکره‌کننده وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس این مراجع سه‌گانه مذاکره نکند.
در این توئیت آمده است: هیأت مذاکره‌کننده نباید مذاکره تحت آنچه مراجع سه‌گانه نامیده می‌شود بپذیرد، زیرا (این مراجع) غیرقانونی است و «توافق ریاض» بر عدم صحت قانونی بودن آن تأکید کرد.
سه شنبه هفته جاری مراسم امضای توافق ریاض برای تقسیم قدرت میان عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شهر ریاض با حضور ولی‌عهد سعودی و ولی‌عهد امارات برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری