Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار وحدت میان مسلمانان جهان، ‌بخش عمده‌ای از توطئه‌های دائمی آن‌ها را خنثی کرده است، گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان نقش عمده‌ای در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کشور در عرصه‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه شماره یس و چهارم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که به خدا سوگند! کسی که دشمن را بر خویش مسلط کند تا گوشتش را بخورد، استخوانش را بشکند و پوستش را بشکافد بسیار بزرگ و آنچه در درون سینه دارد (عقل و اراده و تصمیمش) بسیار ضعیف و کوچک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرمایند که اگر می‌خواهی آن‌چنان باشی که گفتم (ضعیف، ناتوان و تسلیم در برابر دشمن خون‌خوار)، ولی من، به خدا سوگند! پیش از آنکه تسلیم شوم با شمشیر، چنان ضربتی بر دشمن وارد می‌کنم که استخوان سرش به هر سو پراکنده شود و بازو و پاهایش جدا گردد، پس‌ازآن، خداوند آنچه را که بخواهد انجام می‌دهد و من تسلیم رضای او هستم.

 

امام‌جمعه شهر چوار ابراز کرد: در زندگی اجتماعی و سیاسی، گاهی لحظات حساسی پیش می‌آید که رهبران بزرگ را در تنگنا قرار می‌دهد و آن زمانی است که در میان پیروان، اختلاف، پراکندگی، ضعف و تردید در تصمیم‌گیری آشکار می‌گردد و وجود این اختلاف و پراکندگی، مایه دلگرمی و جسارت دشمن می‌شود، اینجاست که رهبران شجاع و مصمم، تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کنند که ما به‌تنهایی ایستاده‌ایم، چه یارو یاوری باشد و چه نباشد، می‌جنگیم و تسلیم نمی‌شویم، هرچند شهید شویم، ما با آغوش باز از شهادت استقبال می‌کنیم و تن به ذلت و شکست نمی‌دهیم، این همان راهی است امام علی (ع) نیز در این خطبه به آن اشاره‌کرده است و شبیه آن را در سخنان فرزندش سالار شهیدان کربلا را مشاهده می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست یادآور شد: پیروان این مکتب در شب عاشورا نیز با پیشوایان هم‌صدا شدند و در آن جلسه تاریخی معروف، هنگامی‌که امام حسین (ع)، بیعت خود را از آن‌ها برداشت و به آنان اجازه بازگشت داد و نامحرمان ضعیف و ناتوان راه خود را پیش گرفتند و فرار کردند و امام (ع) را در برابر حوادث خطرناکی که در پیش بود، تنها گذاشتند و رفتند و گروه اندکی از یاران امام (ع) ماندند، هر یک به‌نوبه خود برخاستند و همین منطق را با عبارت مختلف که امروز به‌صورت یک حماسه جاویدان، در تاریخچه کربلا باقی‌مانده بیان داشتند تا آنجا که بعضی گفتند که ما ایستاده‌ایم هرچند شهید شویم، سپس پیکر ما را بسوزانید، بار دیگر زنده شویم و اگر ۷۰ بار این کار تکرار گردد، دست از حمایت تو که حمایت از حق و عدالت است برنداریم.

 

وی تصریح کرد: در داستان موسی بن عمران (ع) نیز می‌خوانیم که قوم او وقتی به دروازه‌های بیت‌المقدس رسیدند از قدرت گروهی حاکم بر آنجا به وحشت افتادند و تصمیم و اراده آن‌ها سست گشت و سر به نافرمانی در برابر حضرت موسی (ع) و برادرش هارون برداشتند و با صراحت گفتند تا آن‌ها در این سرزمین هستند، ما هرگز وارد آن نخواهیم شد، لذا تو و پروردگارت که وعده پیروزی به تو داده است، بروید و با آن‌ها بجنگید هنگامی‌که پیروز شدید ما را خبر کنید، ما در اینجا نشسته‌ایم، آنجا بود که موسی (ع) ناچار شد از آن‌ها اعلام جدایی کند و اعلام دارد که تنها من و برادرم ایستاده‌ایم و هر کس هر راهی را می‌خواهد در پیش گیرد.

 

 حجت‌الاسلام میهن‌پرست یادآور شد: این موضع‌گیری‌های قاطع رهبر و پیشوا، تأثیر خود را بر پیروان می‌گذارد، تأثیری عمیق و آشکار که افراد بااراده و مصمم، هرچند اندک باشند، قوی‌تر و دلگرم‌تر می‌سازد و بسیاری از افراد بی‌تفاوت را از آن حالت بیرون آورده و با موضع‌گیری وامی‌دارد، حداقل این‌گونه موضع‌گیری‌های رهبران الهی در تاریخ ثبت می‌شود و برای آیندگان الهام‌بخش خواهد بود، همان‌طور که حماسه‌های کربلا و عاشورا در تاریخ رنگ جاودانگی به خود گرفته و سرمشقی برای همه جمعیت‌ها و ملت‌هاست.

 

امام‌جمعه شهر چوار گفت: تعیین دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت، ازجمله ابتکارات سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز امام راحل بوده است، ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده‌ای توطئه‌های دائمی استکبار را کم اثر کرده است و در ایران اسلامی و بسیاری از دیگر مناطق جهان وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان‌های غالب و رایج کرده است.

 

وی افزود: شرایط حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد تا با این موضوع مهم نگاهی عمیق داشته باشیم، مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که مسلمین بر اساس پنج محور تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش مانند شخصیت پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم، پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن همراه با ایجاد فضای گفتگوهای سازنده و آزاداندیشانه، تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، تقویت تعامل بین علما و اندیشمندان جهان اسلام و زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه‌های او باید وحدت بین خود را حفظ و تقویت کنند و با این مسیر است که حرکت جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست‌اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در ادامه اره به نقش اقتصاد دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان به دلیل وابستگی به خلاقیت و توان علمی نخبگان جوان کشور، نقش مهمی در پیشرفت همه‌جانبه مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همچون برون‌زا و دانش‌محور بودن دارد، علاوه بر این دستاوردهای مهمی همچون کاهش وابستگی کشور به اقتصاد نفتی و خام فروشی، رشد علمی و دانش تولید کشور، مقابله با تحریم‌ها با تولید کالاهای اساسی و راهبردی و ایجاد ارزش‌افزوده بالا و مداوم و نیز به دست آوردن قدرت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را برای کشور در شرایط حساس کنونی به همراه دارد.

 

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمنان و نظام اسلامی، یادآور شد: در جنگ رسانه‌ای، برخلاف جنگ فیزیکی، هدف اشغال سرزمین و خاک نیست، در دوران استعمار فرانو، مهم‌تر از هر چیز تسخیر حوزه ادراک و اندیشه، حوزه گرایش، انگیزه و عرصه رفتار و عمل است، جنگ رسانه‌ای کم‌هزینه‌تر، فراگیرتر، عمیق‌تر و البته با خسارت‌ترین جنگ‌هاست.

 

امام‌جمعه شهر چوار بابیان اینکه تحریف تاریخ ایران اسلامی، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و وقایع دفاع مقدس در دستور کار دشمنان قرار دارد، گفت: فقط برای تحریف تاریخ مقدس بیش از ۵۰ حوزه در حال انجام است و تطهیر خاندان پهلوی و رژیم مستبد شاهنشاهی و پردازش آن به‌عنوان عوامل پیشرفت ایران اسلامی، مخدوش کردن چهره شخصیت‌های خدوم و ضدانقلاب و نظام اسلامی و تطهیر عناصر مسئله‌دار و مشکوک، تحریف آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی با خاطره سازی و تحلیل‌های وارونه و غلط، سیاه نمایی و دروغ‌پردازی برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و درشت‌نمایی ضعف‌ها و مسدودسازی و کوچک نمایی پیشرفته‌ای نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان 13 آبان راهپیمایی 13 آبان مسجد خبرگزاری شبستان مجلس مسجد وحدت مسلمانان دانش بنیان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ارتباط با بزرگداشت امام خمینی(س) یک سری کارهای سخت‌افزاری و فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: هر دو گروه هم لازم هستند و هم کارهای آنها مهم و مقدس است، اما گروه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین کننده بقیه کارها هستند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با بیان اینکه امام برای سپاه ایجادکننده و برای ارتش نگه‌دارنده بوده است، افزود: هیچ روزی به لحاظ شکوه و تعداد شرکت‌کنندگان مثل 14 خرداد نیست؛ که همه مسئولین در این مراسم شرکت می‌کنند. چرایی آن را فرهنگی‌ها باید در سخرانی‌ها و نشریات مختلف تشریح کنند. دومین کار فرهنگی‌ها استفاده از این بستر برای ترویج افکار امام است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از امام، تجلیل از همه اندیشه‌های ناب اسلام است، اظهار داشت: به لحاظ شبهات ما اصلا در شرایط 20 سال و حتی 10 سال گذشته نیستیم. متأسفانه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و اهداف آن در فضای مجازی و به عبارتی جنگ نرم، حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند؛ به طوری که خود امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند.

سردار موحدی با اشاره به اینکه برای جوانان و خانواده‌های کشور سؤالات و شبهاتی وجود دارد، تأکید کرد: میزگرد و میزهای اندیشه و پاسخ به سؤالات بگذارید و افراد قوی را انتخاب کنید تا به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یعنی از این بستر برای پاسخگویی به شبهات هم استفاده شود. خوشبختانه قریب به اتفاق فرماندهان نظامی کشور هم علاوه بر ویژگی‌های نظامی، آدم‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی هم توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود و مناطق مرزی و خصوصا جزایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توصیه ما  این است از بسترهای موجود برای تبلیغ استفاده کنیم.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به حوادث غزه، اظهار داشت: هفت ماه است که جنگ غزه جریان دارد و با استفاده از این فضای بین‌المللی موجود، باید اندیشه‌های استکارستیزی امام امسال برجسته شود. این حرکت به خیلی جاهای دنیا رسیده و خیلی کشورها مثل بولیوی ارتباط با اسرائیل را قطع می‌کنند اما متأسفانه سران یک سری کشورهای منطقه هنوز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی نیروهای مسلح در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام تشکر کنم. مطمئن باشید که قدم خالصانه برای امام جواب دارد و این کارها حتما مورد توجه امام قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»