Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:43:17 GMT

انتقاد به طرح اخیر مجلس/ مردم هوشیار هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۹۸۵۷

انتقاد به طرح اخیر مجلس/ مردم هوشیار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز، در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر انسان در زندگی درآمدی پاک و حلال داشته باشد، اما در مقام مصرف، بی‌باکانه مصرف کند و قصد اداره زندگی خود در قالب لذت‌های نفسانی و رفاه نامشروع داشته باشد، باتقوا سازگاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تأکید بر رعایت تقوا در زندگی جوانانی که تازه تشکیل خانواده داده‌اند، افزود: هم در کسب درآمد حلال و هم در مصرف آن، مسئله تقوا مطرح است. یکی از مشکلات خانواده‌های جوان، برنامه‌ریزی در مصرف است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه ضمن تشکر از زحمات قوه‌ قضاییه در مبارزه با فساد و همچنین تأکید بر مسئله شفاف‌سازی، تصریح کرد: همه افراد ساکن در این کشور، نوکر مردم بوده و اصل مردم هستند؛ کار نوکر برای اربابش باید همراه با شفاف‌سازی باشد. فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان، امنیت و ناموس مردم را مورد هدف قرار داده است.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: یک مفسد که دنبال چاپیدن و دزدیدن است نه‌تنها بر پیکر دارایی مردم ضربه زده بلکه این ثروت انبوه را صرفاً برای عیاشی و زندگی مرفه می‌خواهد. مفسد دنبال فساد اقتصادی، ولنگاری و چشم دوختن به ناموس بی‌گناه و مظلوم مردم است.

وی افزود: زمزمه‌های مسمومی برای جلوگیری از حرکت مجاهدانه قوه قضائیه درراستای مبارزه با فساد، وجود دارد و آن‌هم این است که در مملکتی که دزد بگیری شروع‌شده یک‌وقت گریبان خود این‌ها به‌عنوان دزد، گیر نیفتد. می‌گویند علنی شدن فساد، سبب نومیدی مردم می‌شود، درحالی‌که برعکس است، شما مردم را نادان فرض کرده‌اید و مردم خوب می‌فهمند و این امر سبب امیدواری آن‌ها می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: سرمایه‌دار باتقوا و متدینی که می‌خواهد سرمایه‌اش را به کار گیرد و رزق و سود حلال به دست بیاورد وقتی می‌فهمد مملکت جای دزدی نیست بیشتر ترغیب می‌شود و این مسئله حتی دزد را فراری می‌دهد.

امام‌جمعه مشهد از طرح اخیر مجلس با عنوان منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما و رسانه ملی انتقاد کرد و افزود: این امر ضد شفاف‌سازی است؛ فردی محور رسانه‌ای ضدانقلاب و استکبار بوده و ایثارگران سپاه این فرد را گرفته‌اند. چنین عنصری که خبر جلسات مسئولان را وارونه پخش می‌کرده، اگر افشاگری و عناصر و عوامل خبررسان را برملا کرد مردم نباید بفهمند؟ مردم خائن‌شناس نباشند؟ اگر همین خائن، با دوزوکلک در دستگاه مجریه، مقننه و قضائیه نفوذ کرد چه؟

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه منع شفافیت سبب خواهد شد برای مردم مسائل روشن نباشد، تأکید کرد: امتیاز کشور ما دو چیز است؛ یکی اینکه مردم ما در سایه رهنمودهای حجت امام زمان (عج) هوشیار هستند و دیگری آن‌که مردم خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی بابیان اینکه ۴۵ میلیون آدم در آمریکا نان شب ندارند، عنوان کرد: هیچ مملکتی در دنیا نیست که مردم مملکت خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، حتی در آمریکا نیز لابی صهیونیسم تصمیم می‌گیرد و هستی و ثروتشان زیر پای صهیونیست‌ها است.+

کد خبر 4765617

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی خطبه های نماز جمعه امام جمعه مشهد حرم رضوی یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل زلزله بیرجند تئاتر کودک و نوجوان قزوین بارش باران مشهد شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد