Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:32:23 GMT

گرامیداشت هفته وحدت موجب خلع سلاح و ناکامی دشمن است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۰۰۸۰

گرامیداشت هفته وحدت موجب خلع سلاح و ناکامی دشمن است

حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، اظهار داشت: ۱۲ ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و ۱۷ این ماه به روایت مورخان شیعه، سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) است که دشمن در این فرصت برای ایجاد اختلاف، بهانه‌تراشی می‌کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت، از تهدید به وجود آمده بهترین بهره‌برداری را کرده و آن را تبدیل به فرصت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه مشترکات بسیاری بین شیعه و سنی وجود دارد که پیامبر و قرآن، بالاتر از همه آن‌ها است، خاطرنشان کرد: توحید، نبوت، معاد، قبله واحد، خدای واحد، کتاب واحد و پیامبر واحد، محورهایی هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور مکرر طی ۳۰ سال گذشته بر آن تاکید کرده‌اند.

امام جمعه زنجان افزود: نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند دانشمندان و علمای اسلام، گفت‌وگوهای علمی و سازنده فراوانی برای ایجاد اُنس و الفت در بین مسلمانان داشته باشند زیرا جهان اسلام، دشمن مشترک دارد.

وی با بیان اینکه دلسوزی آمریکا به اسلام این است که شیعیان به سنی‌ها احترام نگذارند، گفت: ولی هدف اصلی آمریکا که خود نیز اعتراف کرده، دست یافتن به نفت سوریه و عراق است.

خاتمی افزود: به همین دلیل، آمریکا طی ۱۸ سال گذشته تمام زیرساخت‌ها را از بین برده و نفرات زیادی را کشته اما در اطراف چاه‌های نفت عراق حتی خونی از دماغ کسی جاری نشده است.

وی با تاکید بر این که مسلمانان باید هوشیار باشند که دشمن مشترک دارند، اظهار داشت: آسیب دیدن هر کدام از مسلمانان برابر با آسیب تمام جهان اسلام است.

امام جمعه زنجان با اشاره به بصیرت و دشمن‌شناسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: تضعیف مسلمانان موجب تقویت جبهه مقابل خواهد شد به همین دلیل لازم است دشمن‌شناسی، تقویت شود و همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، به دشمن، اعتماد نکرده و خوش‌بین نباشید.

وی با اشاره به ۲۰ آبان، سالروز شهادت سردار تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران، گفت: برخورداری از تجهیزات نظامی قوی و موشک‌های با برد بالا نتیجه زحمات این شهید و همکاران وی است که خوشبختانه روزبه‌روز نیز قوی‌تر می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه‌های باارزش مملکت هستند، تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانش‌آموزان و دانشجویان، نقشه راه، مدل حرکت، الگو و معیار است زیرا چرخ اقتصاد و مدیریت آینده کشور به دست این قشر خواهد بود.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، گفت: تمام پیامبران از سوی خداوند برای هدایت مردم و اقامه قسط و عدل آمده‌اند اما هیچکدام نتوانسته‌اند تمام اهداف عالی که از سوی خداوند، ماموریت داشتند را پیاده کنند زیرا عده‌ای زردار و زوردار، سد سبیل حرکت انبیا شدند.

وی اظهار داشت: تمام پیامبران وعده داده‌اند که پایان تاریخ، خوش است و زمانی که ظلم روی زمین فرا گیرد، یکی از فرزندان پیامبر خاتم(ص) ظهور کرده و عدالت را به صورت گسترده بر روی زمین پیاده می‌کند تا طعم شیرین عدالت در دنیا چشیده شود.

وی با بیان اینکه جایگاه امامت در لسان قرآن و اهل بیت(ع)، جایگاه ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: امام، میراث‌دار تمام اولیای الهی بوده و جامعه تمام سیاق، سلوک، فرهنگ، دین و سبک زندگی را از امام می‌آموزد.

برچسب‌ها امام جمعه زنجان هفته وحدت علی خاتمی نماز جمعه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه زنجان هفته وحدت علی خاتمی نماز جمعه زنجان امام جمعه زنجان هفته وحدت علی خاتمی نماز جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید