Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور حجت الاسلام رییسی، رییس قوه قضاییه در حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: قانون اساسی تاکید بر شفاف‌سازی در مبارزه با فساد دارد، ما نوکر و خادم مردم هستیم لذا باید نسبت به ارباب خود شفاف سازی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان، مال و ناموس جامعه را به تهدید کشانده و تنها به چپاول اموال عمومی ختم نمی‌شود بلکه باعث ترویج ولنگاری و بی بند و باری می‌شود و مفسد عنصر ناپاکی است که باید برای مردم مشخص گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی می‌خواهند جلو حرکت مجاهدانه شفاف سازی قوه قضاییه را بگیرند آنها می‌ترسند یقه خودشان گرفته شود، آنها می‌گویند با این کار مردم ناامید می‌شوند، در حالی که برعکس این است. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مردم خوب می‌فهمند و خوب می‌بینند، یکی در جامعه هزینه صبحانه خانواده خود را ندارد، آقای فلان هر روز ماشین‌های خارجی و خانه و ویلا می‌خرد، مردم می‌فهمند جامعه دزد دارد. اگر در جامعه دزدگیر باشد مردم امیدوار می‌شوند.

وی اظهار داشت: می‌گویند باعث فرار سرمایه گذاری می‌شود که حرف بسیار غلطی است اگر سرمایه گذار می‌خواهد از راه حلال کسب درآمد کند از شفافیت هراسی ندارد، آن سرمایه‌داری که می‌خواهد با سرمایه خود شریک دزدان شود از شفافیت می‌ترسد و بهتر همان که نیاید، اما سرمایه گذار حلال خور با شفافیت می‌فهمد که سرمایه اش در امان است و دیگران دست در سرمایه وی نمی‌برند و بیشتر برای سرمایه گذاری تشویق می‌شود.

وی گفت: شفافیت، سرمایه گذار دزد را فراری می‌دهد و تمام لوایحی که شفافیت را زیر سوال ببرد، نزد مردم ایجاد سوء ظن می‌کند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: طرح اخیر برای منع پخش اعتراف متهمان از صدا و سیما یعنی حذف شفاف سازی، فردی که عامل استکبار بوده و ماموران اطلاعات سپاه وی را گرفته‌اند خبر همه جلسات کشور را وارونه پخش می‌کرد و حالا می‌خواهد افشاگری کند و عوامل داخلی خائن را معرفی کند، آیا مردم نباید آنها را بشناسند؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر شفافیت نباشد این افراد فردا به عنوان مسوول، نماینده مجلس و قوه قضاییه وارد نشوند و به کشور ضربه نزنند؟

وی اظهار داشت: مردم ما بیدارند و با بصیرت همه مسایل جامعه را می‌فهمند و دنبال می‌کنند و کشور ایران تنها کشوری است که خود مردم سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند و علت وجودی این دو امتیاز شفاف سازی است.

وی گفت: در قانون اساسی بنا بر علنی بودن دادگاه‌هاست مگر اینکه بر خلاف مصالح ملی و مروج فحشا باشد، در حکومت اسلامی باید حدود در محضر مردم اجرا شود تا مردم آدم شناس شوند و رشد سیاسی و اجتماعی آنان افزایش یابد و بدانند چه کسی می‌خواهد نماینده، رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه باشد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود از اصراف به عنوان یک آفت اجتماعی که ارکان مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد نام برد و افزود: از دیدگاه اسلام هم اصراف و زیاده‌روی و هم سخت‌گیری نفی شده است و بهترین شیوه زندگی استفاده از امکانات به قدر کفایت و متوسط است.

وی ادامه داد: امروز همه دنیای کفر دست در دست هم داده‌اند تا اسلام و پیغمبر اسلام (ص) را براندازند از این رو بر همه مذاهب اسلامی که رو به کعبه نماز می‌خوانند و بر رسالت پیامبر اکرم (ص) وحدت دارند تکلیف است با اتحاد خود جلو دسیسه‌های دشمنان اسلام بایستند.

برچسب‌ها سید احمد علم الهدی مشهد حرم امام رضا نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید احمد علم الهدی مشهد حرم امام رضا نماز جمعه سید احمد علم الهدی مشهد حرم امام رضا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند