Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان اصفهان افزون بر ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

محمدعلی عطاری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری دیابت به طرز وحشتناکی در حال افزایش است، افزود: پیش بینی می‌شد که آمار مبتلایان به این بیماری در سال ۲۰۲۵ به مرز ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون برسد ولی امسال در سال ۲۰۱۹ این آمار به مرز ۵۰۰ میلیون نفر در جهان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۵ دست‌کم پنج میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را در جهان از دست داده‌اند و بر اساس آمار هر ۱۰ تا ۲۰ ثانیه ۲ نفر به این بیماری مبتلا و یک نفر به واسطه این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.
رئیس هیات مدیره خیریه دیابت اصفهان اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد جمعیت مبتلایان به این بیماری هر ۱۵ سال یکبار ۲ برابر می‌شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دیابت عامل بیماری‌هابی چون کوری، نارسایی کلیه، قطع اعضا و پیوند کلیه است.
به گفته وی تعداد مبتلایان دیابت بستری در بیمارستان‌ها ۲ تا ۵ برابر سایر بیماران است.
عطاری با بیان این که هزینه یک فرد مبتلا به دیابت در ماه ۱۳۰ دلار است، تصریح کرد: جمعیت افراد مبتلا به دیابت در کشور در سال بالع بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.
رئیس هیات مدیره خیریه دیابت اصفهان  با بیان این که  ۲۰ تا ۴۰ درصد مردم اصفهان دارای کبد چرب هستند گفت: پرخوری، کم تحرکی، استرس، مصرف دخانیات، وراثت و افزایش سن از علل شناخته شده بیماری دیابت است.
وی به نقش آموزش در پیشگیری از رشد این بیماری اشاره و اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی در مدارس، مساجد و دانشگاهها، کارخانجات و شرکت ها می تواند در روشنگری و پیشگیری از این بیماری موثر باشد.
وی تاکید کرد: بسیج ظرفیت‌های دولتی اعم از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، بسیج و خبرین و مراکز علمی و آموزشی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری یک ضرورت است.
 دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک است که به علت کمبود یا نبود انسولین یا اشکال در کارکرد آن ایجاد می‌شود و هر سه دیابت نوع‌یک با عامل توقف تولید انسولین، نوع دوم با عامل مقاومت نسبت به انسولین و دیابت حاملگی خطرناک بوده و مشکلات اساسی را برای بیمار و اطرافیان در پی دارد.
این قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو می‌شود.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، بیشتر آمار مبتلایان به دیابت نوع دوم اختصاص دارد که به راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم می‌تواند در کنترل باشد.
روز ۲۳ آبان به واسطه سالروز کشف انسولین به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شد.

برچسب‌ها کم تحرکی روز جهانی دیابت مواد غذایی اصفهان کبد چرب دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم تحرکی روز جهانی دیابت مواد غذایی اصفهان کبد چرب دیابت کم تحرکی روز جهانی دیابت مواد غذایی اصفهان کبد چرب دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو

کیومرث اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : شرایط مناسب برای بروز بیماری هوای خنک و مرطوب است که هم اکنون خصوصا در مناطق گرمسیر و معتدل حاکم است و شرایط را برای بیماری‌های گیاهی از جمله زنگ زرد کاملا مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی این بیماری در مزارع در استان معمولا از مناطق گرمسیر آغاز می‌شود اضافه کرد: امسال از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته قبل از آنکه علایم بیماری ظاهر شود نسبت به لزوم مبارزه با این بیماری اطلاعیه‌های لازم صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون در سطح بیش از ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مبارزه با این بیماری انجام شده است یادآور شد: مبارزه با این بیماری در مناطق گرمسیر هم اکنون در حال انجام است.

اکبری افزود: در نواحی معتدل نیز از حدود یک هفته قبل آلودگی مشاهده شده که برای این مناطق نیز اعلام مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه به ویژه در تمام مزارع آبی و دیم متراکم باید جدی گرفته شود افزود: با توجه به اینکه این بیماری در نواحی گرمسیر و معتدل استان مشاهده شده است به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارندگی‌ها و وجود رطوبت در هوا، پس از مساعد شدن شرایط جوی کشاورزان بلافاصله مبارزه با سموم توصیه شده را انجام دهند.

اکبری ادامه داد: اقدامات ترویجی لازم در زمینه شیوع این بیماری انجام و به اندازه کافی سم در استان تدارک دیده شده است که کشاورزان می‌توانند مبارزه با این بیماری را همزمان با سن مادر نیز انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در مناطق سردسیر هنوز این بیماری در مزارع مشاهده نشده است ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که همراه با وزش باد نیز است احتمال رسیدن هاگ‌های این بیماری به این مناطق نیز وجود دارد بنابراین باید کشاورزان این مناطق نیز پایش‌های لازم را انجام دهند تا درصورت مشاهده علایم، مبارزه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شرایط برای طغیان این بیماری در استان مهیا است و کشاورزان باید با جدیت تمام نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

اکبری ادامه داد: چنانچه مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو در استان جدی گرفته نشود، برگ‌های بالایی که تامین کننده مواد غذایی خوشه هستند آسیب خواهند دید و در نتیجه غذاسازی برای خوشه به خوبی انجام نمی‌شود و وزن و اندازه دانه افت خواهد کرد و مزرعه از نظر کمی و کیفی دچار خسارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهل انگاری کشاورزان برای مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع در کمترین حالت ممکن تا ۷۰ درصد می‌تواند به مزارع خسارت وارد کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر