Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه وبه گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه در محضر خداوند هستیم و زمام همه امور در دست خداوند است، افزود: زندگی باتقوا زمانی حاصل می‌شود که انسان در برابر گناه، زندگی پاکیزه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه شناخت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و پیروی از سیره و سنت آنها یکی‌ از راه های رسیدن به تقوا است، ادامه داد: در سفر آخرت چیزی به جر تقوا به درد نمی خورد و در واقع تقوا توشه آخرت است.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: بنا بر روایات برادران اهل تسنن ۱۲ ربیع اول سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و بنا به روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع اول سالروز ولادت ایشان است که این فاصله با تدبیر امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) اشرف مخلوقات است، تصریح کرد: خداوند پیامبر (ص) را الگوی اخلاق، کردار و زندگی برای همه قرار داده است.

وی با اشاره به ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد هفته وحدت، تصریح کرد: محور قرار دادن پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان عامل اصلی وحدت موجب بیمه شدن اتحاد مسلمانان و برهم زننده نقشه‌های شوم بدخواهان اسلام محمدی شده است.

آیت الله محامی ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) بیان داشت: جشن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) باید به خوبی و با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود زیرا برگزاری این جشن ها وسیله ای برای ابراز محبت به پیامبر و ائمه اطهار (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه بحث زیارت قبور ائمه و حتی پیاده رفتن به زیارت ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده ابراز مودت و دوستی به این بزرگان است، افزود: وحدت یک تاکتیک برای شیعیان نیست بلکه یک امر مورد نیاز برای همه مسلمانان است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: امروز و در شرایط حساس جهان به ویژه دنیای اسلام که همواره مورد طمع استکبار جهانی بوده است حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که دشمنان همواره برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تلاش کرده و می کنند که اگر این اتفاق بیفتد قطعا همه جامعه اسلامی ضرر خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: یکی دیگر از راههای رسیدن به تقوا وقف است اما اهمیت وقف در  این استان با توجه به محرومیت‌ها و نیازمندی‌های آن بسیار بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اوقاف و امور خیریه باید با همکاری سایر نهادها به ویژه رسانه‌ها فرهنگ وقف را به خوبی در جامعه تبلیغ کنند، افزود: وقف یک حسنه ماندگار است که سبب می شود پرونده انسان بعد از مرگ او باز بماند.

آیت الله محامی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بیان داشت: باید از همه جوانان و مردم عزیز برای شرکت در راهپیمایی بزرگ ۱۳ آبان تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این راهپیمایی‌ها هم برای دشمنان و هم برای دوستان پیام دارد، گفت: این راهپیمایی‌ها نمایش اقتدار و اتحاد مردم ایران و اوج انزجار آن ها از دشمن قسم خورده خود یعنی آمریکا است.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با تأکید بر توجه به مقوله فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: باید برای رشد علمی جامعه تلاش کرد که یکی از راه های آن گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ضمن توجه به زیرساخت های آن باید از آموزش و پرورش و دانشگاه ها هم کمک گرفت.

کد خبر 4766137

منبع: مهر

کلیدواژه: زاهدان هفته وحدت نماز جمعه زاهدان سیستان و بلوچستان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل زلزله خطبه های نماز جمعه بیرجند تئاتر کودک و نوجوان قزوین بارش باران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، گفت: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کار و کارگر و نشست صمیمی کارگران با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت بوده که به احتساب خانواده‌های آنان حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه زندگی مردم با تولیدات کارگران عجین است افزود: ارمغان تولید برای کشور ثروت است وثروت نیز رفاه به بار می‌آورد بنابراین توجه به رفاه، آسایش و آرامش جامعه کارگری لازم و ضروری است.


امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد: دورنگری در آثار علامه شهیدمطهری در تاریخ مشهود است چرا که شهیدمطهری از عالمان برجسته تاریخ ایران و اسلام شناسی زبده‌ای بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.


به گفته فلاحتی اگر کسی یک دوره آثار شهیدمطهری را مطالعه کندمی‌تواند اسلام شناس شده و توانایی پاسخگویی به شبهات روز را بدست بیاورد
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: بدخواهان درصدد بودند تا به خاطر جرایم گروهک‌ها مرز‌های ایران و پاکستان ملتهب باشد لذا عمده هدف سفر رئیس جمهور ایران رفع این التهابات ۲ کشور بوده که تفاهم نامه‌هایی دراین زمینه صورت گرفت.


امام‌جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب، وحدت رویه ملی و جهانی شکل گرفته است، افزود: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد، لذا به زودی شاهد شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی در جغرافیای تاریخ اسلام خواهیم بود

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد