Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که طرح منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی و عمومی ضد شفاف سازی است، گفت:در قانون اساسی بر علنی بودن محاکمات تاکید شده است زیرا حقوق اسلامی باید در منظر مردم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سیداحمد علم الهدی»امروز(17 آبان) در خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات زوج های جوان بعد از ازدواج، نداشتن برنامه ریزی مناسب در مصرف است؛ یک دختر و پسر در زندگی مشترک باید توجه داشته باشند که زندگی 40 ساله والدین آن ها با زندگی تازه شکل گرفته خودشان تفاوت دارد؛ چنانچه تقوا در هزینه های زندگی وجود داشته باشد، سخت نمی گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که دوران جوانی طلایی ترین زمان برای خوش گذرانی است، افزود: چنانچه جوان در دوران جوانی برای خود در مصرف برنامه ای نداشته باشد تلخی هایی به وجود می آید؛ خداوند متعال در سوره فرقان می فرماید تقوای در مصرف اعتدال در مصرف است؛ هم چنین در حدیثی پیامبر(صلی الله علیه و آله) می فرمایند:خرج بی اندازه در زندگی اسراف است؛ در جامعه امروزی پولدار نباید درآمد زیاد خود را خرج بیش از اندازه کند زیرا در جامعه ای که پولدارها خودنمایی کنند جوان ها دیگر به قناعت در زندگی نمی رسند و ناراحت می شوند.

 

وی ادامه داد: این روزها روز های شادی است و ملاک ما نیز برای این شادی آغاز امامت امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) است؛ اما این روزها که بر امام زمان می گذشت در سیره و زندگانی هیچ امامی پیش نیامد؛ هیچ امامی در آغاز امامت خود در قالب یک آقا پسر پنج ساله آواره بیابان و کوه ها نشد.

 

آیت الله علم الهدی گفت: امروز مسلمانان باید در هر مذهبی دست به دست هم بدهند و از حریم پیامبر اسلام دفاع کنند زیرا ما در شرایطی هستیم که استکبار می خواهد اسلام را براندازی کند؛ هم چنین امروز از ریاست سازمان صداسیما که اچ دی را برای شبکه خراسان رضوی تاسیس کرد تشکر می کنم و هم چنین تقاضا داریم که این شبکه در کنار سایر شبکه های سراسری قابل دریافت باشد.

 

امام جمعه مشهد هم چنین با تشکر از رئیس قوه قضاییه افزود: همه ما خدمتگذاران، نوکران مردم هستیم؛ اصل مردم هستند؛ نوکر وقتی برای ارباب خود کار می کند باید شفاف سازی کند؛ مفسد اقتصادی به دنبال دزدیدن است؛ مفسد عنصر ناپاکی است که باید رفتارش برای مردم مشخص شود؛ اخیرا زمزمه های مسمومی به گوش می رسد که می خواهند جلوی حرکت مجاهدانه برخورد با مفسدان را بگیرند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که این زمزمه ها برای این است که برخی می ترسند فسادشان آشکار شود، ادامه داد: شما مردم را نادان فرض کردید، مردم می فهمند و دزدی ها را می دانند، چراکه در مملکت فردی وجود دارد که اولیات زندگی را ندارد، اما آقای فلان هر روز بر شبکه عمارت و ویلای خود اضافه می کند؛ چنانچه دزد بگیر پیدا نشد مردم ناامید می شوند، برخی می گویند این برخوردها سرمایه دارها را فراری می دهد اما بدانید که سرمایه دارِ با تقوا و متدین که می خواهد رزق حلال به دست آورد می فهمد مملکت جای دزدی نیست و بیشتر تشویق می شود تا سرمایه گذاری کند.

 

وی تصریج کرد: این طرح منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و رسانه ملی و عمومی که اخیرا مجلسی ها می خواهند به عنوان قانون تصویب کنند ضد شفاف سازی است؛ در قانون اساسی بر علنی بودن محاکمات تاکید شده مگر به خاطر مسئله امنیتی قاضی تشخیص دهد، این مسئله ها باعث می شود دزد و خائن معروف شود، چرا که حقوق اسلامی باید در منظر مردم اجرا شود.

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی خبرگزاری شبستان استان همدان ظهور امام زمان عج راهپیمایی 13 آبان استان بوشهر مبارزه با فساد اقتصادی خطبه های نماز جمعه مشهد امام جمعه مشهد مقدس آغاز امامت امام زمان عج قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه، در دیدار با اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و عباس فرج‌زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری از کسب رتبه اول استان فارس در شاخص کلان اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در سطح کشور خبر داد.

استاندار فارس افزود: طبق ارزیابی‌های چند شاخص کلان که هر سال، توسط نهاد ریاست جمهوری در زمینه‌های مختلف و با ارزیابی شاخص‌های متعدد انجام و نتایج آن به استانداران ابلاغ می‌شود، در سال گذشته استان فارس موفق به کسب رتبه اول در امر اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در بین استان‌های کشور شده است.

محمدهادی ایمانیه این موفقیت را مرهون هم افزایی و تلاش‌های همه مجموعه‌های اطلاع رسانی استان از جمله روابط عمومی دستگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌های مجازی و مکتوب با محوریت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دانست و خاطرنشان داشت: بی شک تلاش‌هایی که در ابتدا برای هم افزایی و همکاری فعالین رسانه با روابط عمومی دستگاه‌ها شکل گرفت باید منجر به کسب موفقیت‌های چشمگیر می‌شد؛ از این باب خدا را شاکریم که این مُهِم به دست جوانانی باانگیزه، خوش فکر، انقلابی و صاحب‌سبک در دولت سیزدهم محقق شد و سند دیگری مبنی بر در قله بودن استان فارس را نشان داد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به آینده و ترسیم دقیق مسیر پیش رو سخن گفت و بر داشتن عزم راسخ، اعتقاد قوی به ظرفیت‌های استانی و افزایش فعالیت‌ها نسبت به قبل تاکید و تصریح کرد: کسب این عنوان نباید منجر به ایجاد حس تکبر و خودبرتربینی شود؛ بلکه باید با تاسی به سیره ائمه اطهار، تلاش و کوشش را نسبت به قبل بیشتر کرد تا شاهد حفظ این جایگاه برای استان باشیم.

روایت درست و به موقع وقایع مهمترین رکن اطلاع‌رسانی است

استاندار فارس اصلی‌ترین و مهمترین جنبه اطلاع‌رسانی را روایت صحیح و درست وقایع و ایجاد انگیزه و امید در بین مردم دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که هر اقدامی که دارای پیوست رسانه‌ای باشد و هنرمندانه و متعهدانه نسبت به انجام آن اقدام شود در سطح جامعه بازخورد مثبت و اثرگذاری داشته است.

وی عصر حاضر که با دنیای مجازی به شدت گره خورده را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌های دشمنان و بدخواهان برای ناامید کردن مردم سخن گفت و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی با محوریت روابط عمومی‌ها و با همکاری اصحاب رسانه وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارند با دروغ پردازی‌ها، اختلاف افکنی‌ها، شبهه پراکنی‌های دشمنان و بدخواهان ملت عزیز ایران مبارزه و مقابله کنند که یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های این مبارزه، روایت اول و صحیح از وقایع با تولیدات متنوع، هنرمندانه، جذاب و کارشناسی شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان ضمن قدردانی از پرسنل اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، از همه مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیمای مرکز فارس، صاحبان جراید، مجلات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و همه فعالان رسانه‌ای استان فارس به پاس همکاری، همراهی و هم افزایی با دولت مردمی سیزدهم که هدفی جز خدمت به مردم ندارد، قدردانی کرد.

کد خبر 6090423

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید