Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:02:39 GMT

توجه به پژوهش‌ و دانش در تئاتر کودک بیشتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۱۰۰۰

توجه به پژوهش‌ و دانش در تئاتر کودک بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر،  شهاب راحله ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نمایش هایی که برای  مخاطب کودک تولید می شود، یا کار برای کودک است یا کارِ کودک، گفت: اکثر نمایش های تولیدی کار برای کودک است در حالی که این نمایش ها باید کارِ کودک باشد.

راحله در ادامه گفت: کار برای کودک یعنی تولید کننده تئاتر با توجه به کودک درون خود و شناخت کمتر از کودک امروز و با قرار دادن یکسری اِلمان های فانتزی و رنگی فقط کاری برای کودک تولید کند؛ اما کارِ کودک یعنی ویژگی ها، روانشناسی و نیاز کودک امروز را بشناسیم و نمایشی متناسب با آن ها تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی در ایران بیشتر محیطی است و معمولا در یک میدانگاه اجرا می شود، افزود: عناصر مهم نمایش خیابانی شامل رنگ، حرکت و ساده فهم بودن است.

راحله با توضیح اینکه در تئاتر خیابانی کودک و نوجوان توجه به جامعه هدف از نکات اصلی است، اضافه کرد: محتوا تئاتر خیابانی کودک و نوجوان باید سهل باشد و سریع به اصل و هدف قصه برسد.

وی با بیان اینکه در عصر پیام رسان ها و صفحات اجتماعی و فیلم و سریال، تئاتر خیابانی باید یک بسته بندی قابل توجه برای جذب مخاطب داشته باشد، افزود: بسته بندی در تئاتر خیابانی همان فرم است که باید طوری چیدمان شود که مخاطب جذب تئاتر خیابانی بشود.

راحله با بیان اینکه در سال‌های اخیر به مدد جشنواره همدان پژوهش ها و دانش در تئاتر های تولیدی بیشتر شده است، افزود: لازمه موفقیت و پژوهش بیشتر، ادامه دار بودن اجرای تئاتر ها در طول سال است به طوری که جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آغازی برای اجرای تئاتر های مختلف باشد.

وی با توضیح اینکه یکی از بزرگترین محاسن جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حضور و پای کار بودن مردم و مسئولان شهر همدان است، گفت: این جشنواره سالی یکبار این فرصت بسیار خوب را برای حضور هنرمندان فعال در حوزه تئاتر فراهم می کند تا تولیدات خود را در یک رویداد بین المللی اجرا کنند.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می شود.

کد خبر 4766241

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان کودکان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل زلزله خطبه های نماز جمعه بیرجند تئاتر کودک و نوجوان قزوین بارش باران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب