Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:22:59 GMT

واکنش آمریکا به سرنگونی یک پهپاد در ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۳۸۵

وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون»، به سرنگونی یک پهپاد ناشناس در آسمان ایران که صبح امروز اتفاق افتاد، واکنش نشان داد.

اخبار سیاسی-وزارت دفاع آمریکا در این ارتباط اعلام کرده که پهپاد سرنگون شده در ایران متعلق به آمریکا نبوده است.

در همین ارتباط، حساب کاربری وزارت دفاع آمریکا در توئیتر اعلام کرده که گزارش‌ها در ارتباط با سقوط یک پهپاد متعلق به آمریکا نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون در ادامه گفته است که اگر یک هواپیمای بدون سرنشین در محدوده سنتکام سقوط کرده، این هواپیمای بدون سرشنین متعلق به آمریکا نیست.

صبح امروز منابع خبری اعلام کردند که سامانه پدافندی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بندر ماهشهر بعد از مشاهده یک پهپاد به سرعت آن را ساقط کرده‌ است.

در همین ارتباط نیز، امیر «علیرضا صباحی‌فرد»، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

وی تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: ما بارها اخطار داده ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه به هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران وزارت دفاع توئیتر ارتش جمهوری اسلامی تجاوز پنتاگون توئیتر وزارت دفاع آمریکا سامانه پدافندی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند