Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@02:27:44 GMT

انتخاب ایرنا به عنوان رئیس آتی "اوآنا"

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۲۵۴۶

انتخاب ایرنا به عنوان رئیس آتی 'اوآنا'

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رئیس دور بعدی مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوس آرام موسوم به (اوآنا) را از جمله مهمترین تصمیمات این دوره از مجمع در سئول دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه در گزارشی با اشاره به تصمیماتی که در هفدهمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان در سئول اتخاذ شد، نوشت: ایرنا در جریان این تصمیم گیری‌ها و با رای اعضا، به عنوان میزبان و رئیس هجدهمین همایش مجمع عمومی سازمان اوآنا انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در شرایطی است که بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۹ میلادی برای مدت سه سال، ریاست مجمع عمومی اوانا در اختیار یونهاپ خواهد بود و خبرگزاری‌های آذرتاک آذربایجان، شینهوا چین، ایتارتاس روسیه و آناتولی ترکیه به عنوان معاونان انتخاب شده اند.

در جریان این اجلاس دو روزه که روز‌های پنجشنبه و جمعه با حضور «سید ضیاء هاشمی» مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد، طرفین درباره راهکار‌های مقابله با چالش‌های پیش روی رسانه ها، رایزنی و بحث و تبادل نظر کردند.
شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین درباره پیشبرد فرآیند صلح در شبه جزیره کره و کمک به حل مشکلات این منطقه، خود را متعهد دانسته و اعلام کردند برای رسیدن به این هدف، همکاری‌های رسانه‌ای قوی تری خواهند داشت.

مجمع عمومی خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به اوآنا با حضور ۴۳ سازمان و خبرگزاری منطقه آسیا و اقیانوس آرام در شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

اوآنا در سال ۱۹۶۱ میلادی به ابتکار یونسکو و با هدف تقویت همکاری‌ها و تبادلات رسانه‌ای تشکیل شد و مجمع عمومی آن هر سه سال یک بار برگزار می‌شود ریاست این مجمع در سه سال آینده به صورت رسمی به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی محول شد و دبیرخانه آن در سئول مسئول هماهنگی‌ها و برگزاری نشست‌های ذی ربط خواهد بود و وبسایت اوآنا را نیز اداره خواهد کرد.

این اولین بار پس از ۳۰ سال است که یونهاپ ریاست مجمع را برعهده می‌گیرد رییس قبلی آن از سال ۲۰۱۶ میلادی جمهوری آذربایجان بود چالش‌های پیش روی خبرنگاری، ابداعات فنی و مساله اعتماد به اخبار از جمله موضوعات اصلی پنل‌هایی است که در این مجمع فعالیت داشتند.  
در جریان این مجمع دو روزه «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی نیز حضور یافت و با روسای خبرگزاری‌های حاضر از جمله مدیر عامل ایرنا دیدار و گفتگو کرد و گفت که اطمینان دارد روابط کره جنوبی و ایران کماکان در مسیر رشد خواهد بود.
دیدار «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل ایرنا با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی

«چوسونگ بو» رییس خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی میزبان این اجلاس نیز خواستار تقویت همکاری رسانه‌ها شد و گفت آن‌ها برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی وظیفه خطیری دارند و از اینکه اعضا یونهاپ را به عنوان رئیس مجمع عمومی اوآنا برای سه سال آینده انتخاب کرده اند، تقدیر کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه یونهاپ کره جنوبی خبرگزاری جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد