Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:36:35 GMT

میزان شیوع ناباروری در زنان خوزستانی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۴۶۱

میزان شیوع ناباروری در زنان خوزستانی بررسی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان از بررسی میزان شیوع ناباروری در بانوان استان خبر داد.

دکتر سید مهدی حسینی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ناباروری به عنوان یک مشکل سلامت باروری، نظام سلامت را در ابعاد مختلف باچالش‌های متعددی مواجه کرده است که با توجه به سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی در افزایش موالید و ترویج فرزندآوری، شناخت وضعیت افراد نابارور و علل آن به منظور برنامه‌ریزی مناسب و موثر از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مشکل ناباروری یکی از معضلات جوامع امروزی است. از این رو شناخت اپیدمیولوژیکی این مشکل یعنی فراوانی و تعیین‌کننده‌های آن کمک شایانی در یافتن نقاط مناسب مداخله برای کاستن از بار این مشکل خواهد کرد.

وی افزود: طبق برآورد انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۰ حدود ۵۰ میلیون زوج در دنیا از ناباروری رنج می‌برند.

حسینی‌زاده ادامه داد: آخرین بررسی انجام شده در ایران نیز در سال ۲۰۱۰ بوده و تنها شیوع ناباروری اولیه در زنان ۲۰ تا ۴۰ سال به دست آمده است، بنابراین با توجه به اهمیت دسترسی به آمار دقیق و به روز در برنامه‌ریزی و اجرای مداخلات پیشگیرانه، طرح بررسی شیوع ناباروری به منظور برآورد دقیق ناباروری اولیه و ثانویه در زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله ایرانی طراحی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این طرح از ۱۸ آبان‌ماه سال جاری به مدت یک ماه در سراسر کشور و در خوزستان نیز در شهرستان‌های اهواز، باغملک، کارون و خرمشهر اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در قالب این طرح، نمایندگان مرکز بهداشت با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به درب منازل در مناطق شهری و روستایی این شهرها مراجعه می‌کنند و روند کار تنها پر کردن فرم پرسشنامه برای زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله همسردار واجد شرایط پژوهش است و هیچ‌گونه نمونه‌گیری، تزریق، آزمایش و یا تجویز دارو برای افراد انجام نخواهد شد.

حسینی‌زاده با اشاره به شرایط زنان هدف این طرح، گفت: این زنان باید حداقل یک بار سابقه ازدواج داشته و نیز یک سال از زندگی مشترکشان گذشته باشد. در مورد زنان ۳۵ سال و بیشتر باید این مدت حداقل شش ماه باشد. همچنین باید توجه شود اظهارات فرد مبنی بر داشتن سابقه ازدواج کفایت می‌کند و در زمان تکمیل پرسشنامه نیاز به رویت هیچگونه سند و مدرک شناسایی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و موارد دیگر در این زمینه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهداشت زنان ناباروري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟