Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت:افتخار ارتش آن است که به خودکفایی رسیده و در عرصه های زمینی، دریایی و هوایی به جایی رسیدیم که می‌توانیم تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را در همه ابعاد تامین کنیم.

لباس سفیدش هنوز ما را به یاد دوران مسئولیتش در نیروی دریایی ارتش می اندازد. همان نیرویی که از پَسِ مجاهدت‌های او از سوی فرمانده کل قوا لقب «راهبردی» گرفت اما این بار در کسوت معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صندلی خود را مقابل‌مان گذاشت تا سئوالاتمان را با همان لهجه شیرین شیرازی خطه مادری‌اش جواب دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او امیردریادار حبیب الله سیاری است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا که مجددا کشورمان را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرده بود، گفت: «ما بارها گفته و اعلام کرده ایم و دشمن نیز به خوبی می داند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان یک نیروی مسلح مقتدر و آماده است و این اقتدار و توان بالای بازدارندگی به راحتی به دست نیامده است و آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم.»

امیر سیاری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اعمال سنگین ترین تحریم ها در حوزه نظامی علیه ایران تصریح کرد: امروز افتخار ارتش آن است که علی رغم سنگین ترین تحریم ها به خودکفایی رسیده و ما با افتخار اعلام می کنیم که در عرصه های زمینی دریایی و هوایی امروز به جایی رسیدیم که می‌توانیم تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را در همه ابعاد تامین کنیم.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*امنیت دو بعد داخلی و خارجی دارد که هر دو مهم است، یعنی هم باید امنیت داخلی مقتدرانه حفظ شود و شما می بینید به لطف خدا و با هدایت های فرماندهی معظم کل قوا و پا در رکاب بودن نیروهای مسلح و البته حمایت‌های همه جانبه ملت ما از نیروهای مسلح امروز امنیت در این کشور با کشورهای همسایه ما و کشورهای دیگر قابل قیاس نیست و این را شما به خوبی می توانید مشاهده کنید. به نظر شما امنیت موجود در کشور ما با سایر کشورها قابل مقایسه است؟ قطعا قابل مقایسه نیست، بنابراین مشخص می شود که امنیت داخلی به خوبی مستقر است، در بیرون نیز به همین شکل است.

*امنیت در بیرون از مرزها نیز به همین شکل است. ما اگر امنیت بیرونی را ایجاد و مواظبت نکرده بودیم و بازدارندگی و اقتدار ملی کشور را بالا نبرده بودیم و توانمندی نیروهای مسلح را برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نشان نداده بودیم شما فکر می کنید همان دشمنی که به کشورهای غرب و شرق ایران تهاجم نظامی کرد و دست به آن جنایت ها زد با کشور ما این کار را نمی کرد؟

*بنا بر اعتراف آمریکایی ها آنها چیزی بیش از ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده اند، اما شما می بینید که امروز جایگاه آنها در منطقه چیست و در کجا قرار دارند و به چه چیزی دست یافته اند.

*{در پاسخ به تهدید به حمله نظامی به ایران توسط ترامپ}: هر کسی نسبت به مرزها و یا منافع ملت ما، عملیات تعارضی داشته باشد آینده خود و اتفاقی که برایش می افتد را خودشان باید پیش بینی کنند و بدانند آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم.

*ما بارها گفته و اعلام کرده ایم و دشمن نیز به خوبی می داند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان یک نیروی مسلح مقتدر و آماده است و این اقتدار و توان بالای بازدارندگی به راحتی به دست نیامده است و آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم.

*تا امروز دشمنان ما جرأت نکرده اند کوچکترین تعرضی به منافع ما داشته باشند. همانطور که گفتم در غرب و شرق ما اقدام کردند و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز کاملا در اختیار آنهاست اما کوچکترین اقدامی علیه منافع ما انجام نمی دهند.

*پیش از انقلاب یک سری تجهیزات از کشورهای مختلف خریداری کرده بودیم که بنا به تصمیماتی که در مقطع زمانی دولت موقت گرفته شد این تجهیزات باز پس فرستاده شد. اگر این تجهیزات که حق کشور ما بود و هزینه آنها را پرداخت کرده بودیم را می گرفتند به نفع ما بود، اما متاسفانه این تجهیزات که در حوزه های مختلف مانند جنگنده،  زیر دریایی و سایر حوزه ها بود را پس فرستادیم و هنوز هم آمریکا مبالغی که برای خرید تجهیزات پیش از انقلاب به آنها داده بودیم را به کشور ما نداده اند.

*اینکه فکر کنیم چون از آن تجهیزات محروم شده ایم و تجهیزاتی که خریداری شده بود نیز به دستمان نرسید ما نتوانستیم کارمان را به درستی انجام دهیم، به هیچ عنوان اینگونه نیست.

*بعد از پیروزی انقلاب در کنار اقدامات دولت موقت و پس فرستادن تجهیزات و تسلیحات، عده ای به دنبال انحلال ارتش بودند، گروه‌های مخالف نظام که در پشت پرده اقدامات خود را انجام می دادند به دنبال آن بودند که به طریقی ارتش را از صحنه انقلاب حذف کنند، آنها تصمیمات خاصی برای انقلاب داشتند و می‌خواستند بازوی توانمند انقلاب اسلامی برای دفاع از خود را از بین ببرند.  گروه‌های ضد انقلاب تا سال ۵۸ تلاش بسیاری کردند تا با شعار های مختلف مانند «ارتش بی طبقه توحیدی» و امثال آن ارتش را از صحنه حذف کند، اما عمق نگاه حضرت امام خمینی (ره) موجب شد ایشان در ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری و در آن فرمان چهار دستور صادر کنند، که ارتش متعلق به جمهوری اسلامی ایران و مردم است و با ساز و برگ در خیابان ها رژه برود و مردم از ارتش حمایت و پشتیبانی کند.این ها مضمون پیام امام خمینی (ره) بود و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸، روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و از این زمان به بعد حفاظت از انقلاب ماموریت و مسئولیت اصی و رسمی ارتش شد.

*امروز افتخار ارتش آن است که علی رغم سنگین تحریم ها به خودکفایی رسیده و ما با افتخار اعلام می کنیم که در عرصه های زمینی دریایی و هوایی امروز به جایی رسیدیم که می‌توانیم تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را در همه ابعاد تامین کنیم.

*اگر سفارت آمریکا یا بهتر بگویم همان لانه جاسوسی آنها می ماند و به کار خود ادامه می داد اقدامات و فعالیت‌های بسیاری برای آسیب به انقلاب ملت ایران انجام می‌دادند

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صحبت‌هایی، از رد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه خودداری کرد. او همچنین اعضای ناتو را تهدید کرد چنانچه سهم منصفانه‌ای از هزینه‌ها را پرداخت نکنند، آنها را به حال خود رها خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» که سه‌شنبه منتشر شد، بر اصرار ماه گذشته خود مبنی بر اینکه تل‌آویو باید «جنگ را به پایان برساند» قبل از آنکه هرگونه حمایت بین‌المللی را از دست بدهد، ایستاد.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم که اسرائیل یک کار بسیار بد در حوزه روابط عمومی انجام داده است. فکر می‌کنم ارتش اسرائیل نباید هر شب تصاویری از ساختمان‌های فروریخته و بمباران بفرستد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا او تعلیق یا اعمال شروطی برای کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نظر دارد، گفت «خیر.»

تهدید ناتو

در جریان گفت‌وگو با مجله تایم، ترامپ همچنین خطاب به اعضای ناتو گفت آنها را به حال خود رها می‌کند، مگر اینکه آنها هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

دونالد ترامپ به اعضای ناتو هشدار داده است که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری، آن‌ها «دست تنها» خواهند بود، مگر اینکه هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند. رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد سال ۲۰۲۴ گفت که پیام او به این ائتلاف نظامی این است: «اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، پس خودتان هستید و خودتان.»

ترامپ که مدت‌هاست شکایت می‌کند که «ایالات متحده بار مالی ناروایی را در ناتو به دوش می‌کشد»، قبلا ماده پنج این معاهده، یعنی اصل دفاع جمعی ائتلاف را زیر سوال برده است.

در اوایل سال جاری، او بیشتر از این پیش رفت و گفت روسیه می‌تواند با متحدان ناتو که به اندازه کافی برای دفاع جمعی هزینه نکرده‌اند، «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.» ترامپ در مصاحبه مفصل خود با مجله تایم گفت هنوز روی حرفش هست.

یک اقیانوس فاصله

این سیاستمدار ۷۷ ساله گفت، اگر در انتخابات نوامبر دوباره کاخ سفید را به دست بگیرد، ادامه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین مشروط به این خواهد بود که اروپا با این کمک‌ها مطابقت کند. واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، با حمایت جو بایدن و حمایت دو حزب اصلی کنگره، کمک به اوکراین ارسال کرده است.

ترامپ می‌گوید: «ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها هیچی.»

ترامپ نگفت که آیا به همه کمک‌های مالی آمریکا پایان می‌دهد یا خیر، اما گفت: «تا زمانی که اروپا شروع به برابری نکند، پول نمی‌دهیم. اگر اروپا قرار نیست پول بپردازد، چرا ما باید پرداخت کنیم؟ آنها بسیار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما یک اقیانوس بین خودمان داریم، آنها نه.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که در صورت پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری، در حمایت نظامی دیرینه آمریکا از تعدادی از متحدان کشورش تجدیدنظر خواهد کرد. او پیشنهاد کرد که می‌تواند نیروهای آمریکایی را که با هدف بازدارندگی علیه نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در کره‌جنوبی مستقر هستند، خارج کند.

ترامپ گفت که تدابیر فعلی «هیچ معنایی ندارد. چرا ما باید از کسی دفاع کنیم؟ و ما در مورد یک کشور بسیار ثروتمند صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور