Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجزیه و تحلیل آمار و ارقام نظام رتبه‌بندی ساینگو نه‌تنها حکایت از صدرنشینی ایران در علم هوش مصنوعی منطقه دارد، بلکه نشان می‌دهد دانشمندان ایرانی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته آن پیشرفت کرده‌اند. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بر اساس رتبه‌بندی سایمگو ایران در سال 2018 به مقام نخست تولیدات علمی در زمینه هوش مصنوعی در سطح کشورهای آسیای غربی دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در علم هوش مصنوعی را مشاهده می‌کنید:

بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد 1813 مقاله در زمینه هوش مصنوعی در رتبه نخست و ترکیه با 1678 مقاله در مقام دوم قرار دارد.

بر اساس آنچه که در جدول سایمگو دیده می‌شود، کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی، کشورهای عراق، اردن، قطر لبنان، عمان، کویت، سرزمین اشغالی، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب در رتبه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند.

از میان 1813 مقاله منتشرشده توسط محققان ایرانی 1672 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی که ترکیه به عنوان کشور حائز مقام دوم، تنها 1678 مقاله ارائه کرده که از این تعداد 1618 مورد آن قابل استناد بوده است.

سوریه به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2018 تنها سه مقاله در زمینه علم هوش مصنوعی ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان جایگاه نهم را در این علم به خود اختصاص داده و صدرنشین کشورهای جهان چین است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

محققان چینی در سال 2018، 17 هزار و 581 مقاله در زمینه علم هوش مصنوعی منتشر و ارائه کرده‌اند که از این تعداد 16 هزار و 626 مقاله قابل استناد بوده است.

کشورهای آمریکا،  هند، انگلیس، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا به ترتیب بعد از صدرنشین جهان و قبل از ایران در نظام رتبه‌بندی سایمگو جای گرفته‌اند.

کشورهای کره جنوبی، استرالیا، ترکیه، کانادا، اسپانیا، برزیل، اندونزی، تایوان، مالزی،‌ سنگاپور، تایلند، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، هنگ‌کنگ، پاکستان، هلند، پرتغال، رومانی، مکزیک، سوئیس، جمهوری چک، یونان، تونس، سوئد، بلژیک، بنگلادش، کلمبیا، اکوادور، مصر، ویتنام و امارات متحده عربی به ترتیب بعد از ایران قرار دارند و جایگاه دهم تا چهل و دوم جدول سایمگو را به خود اختصاص داده‌اند.

اطلاعات منتشرشده از این نظام رتبه‌بندی بیانگر آن است که آمریکا به عنوان دومین کشور در سطح جهان با یک اختلاف قابل توجه نسبت به دانشمندان چینی تنها 10 هزار و 119 مقاله در زمینه علم هوش مصنوعی ارائه و منتشر کرده که از این تعداد نیز تنها 9683 مقاله قابل استناد بوده است؛ عربستان سعودی به عنوان کشوری که جایگاه چهل و دوم جدول سایمگو را به خود اختصاص داده، تنها 340 مقاله درباره این علم ارائه کرده که از این تعداد نیز 313 مورد قابل استناد بوده است.

انتهای پیام/

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو