Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان با اعتقاد بر اینکه شرکت‌های خودروساز عامل افزایش قیمت در بازار هستند، گفت: در حالی که شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را با قیمت بالا می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متأسفانه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا هنوز تعهدات سال ۱۳۹۷ خود را تحویل برخی مشتریانشان نداده‌اند، اظهار کرد: این شرکت‌ها خودروهای خود را پیش‌فروش می‌کنند، اما متأسفانه در زمان موعد قادر به تحویل تعهد خود به مشتریانشان نیستند که این موجب افزایش قیمت و نوسانات بازار خودرو شده است.

وی توضیح داد: مثلاً پراید و تیبا به عنوان ارزان‌ترین خودروهای شرکت سایپا باید به صورتی وارد بازار شود که با نیاز آن، همخوانی داشته باشد، اما زمانی که این خودروها وارد بازار نمی‌شود شاهد نوسانات شدید قیمت خودرو خواهیم بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان افزود: درحالی که دو ماه پیش قیمت پراید ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما اکنون با ۵ میلیون تومان افزایش به ۴۶ میلیون تومان رسیده است که دلیل آن فاکتور نشدن و عرضه پایین این خودرو از سوی شرکت سایپا است.

وی تأکید کرد: به‌طورقطع عرضه کم و محدود خودرو و بالا رفتن تقاضای مشتریان باعث افزایش قیمت آن در بازار می‌شود و در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۸۳ میلیون و ۲۰۶ صندوقدار V۸ بالای ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قندی افزود: چهار ماه پیش شاهد افت شدید حتی ۳۰ میلیون تومانی بر روی خودروهای ۱۰۰ میلیونی بودیم، اما اکنون محصولات ایران‌خودرو در حدود ۱۰ میلیون و سایپا در حدود ۶ میلیون تومان گران شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور معمول بازار، قیمت خودرو را مشخص می‌کند و بازار دست دلالان نیست، افزود: متأسفانه شرکت‌های خودروساز محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، از سوی دیگر خودروهای موجود در نمایشگاه‌ها متعلق به مصرف‌کنندگان است و بنگاه‌داران با توجه به قیمت سایت‌های مختلف همچون دیوار، باما و شیپور و ... خودروها را قیمت‌گذاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان در مورد نظارت بر روی سایت‌های مختلف فروش، گفت: با توجه به غیرقانونی بودن این سایت‌ها در زمان افزایش شدید قیمت خودرو در بازار، با پیگیری صورت گرفته آنها قیمت‌ها را حذف کردند، اما پس از آرام شدن بازار، دوباره این سایت‌ها اقدام به قیمت‌گذاری خودروها کردند، بااین‌وجود هنوز هیچ نظارتی بر نرخ خودروها در این سایت‌ها نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را می‌فروشند.

قندی توضیح داد: باوجودی خودرو سراتو عملاً تولید نمی شود و شرکت توان تحویل تعهدات محدود خود را ندارد، قیمت آن را ۲۹۵ میلیون تومان اعلام کرده، در حالی که این خودرو در بازار ۲۸۵میلیون تومان است و این نشان می‌دهد خود شرکت‌ها عامل افزایش قیمت‌ها هستند.

به عقیده این فعال بازار خودرو، اگر ماشین به اندازه کافی به بازار عرضه شود دیگر شاهد افزایش قیمت خودرو نخواهیم بود.

قندی تأکید کرد: در حالی که کارخانه پارس‌خودرو توان عرضه تعهدات سال ۱۳۹۷ محصولاتی همچون ساندرو، ال ۹۰ و برلیانس را ندارد، به جای آن می‌خواهند با تاخیری پنج ماهه خودروهای ساینا، تیبا، پراید و ... را به مشتریانش تحویل دهد، زیرا خودرویی برای عرضه در بازار ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودرو امروز با مشکل کمبود قطعه مواجه هستند، اظهار کرد: دلخوشی خودروسازان این بود که با کمک پژو فرانسه مشکل تامین قطعات خود را حل کنند، اما با خروج پژو از ایران به دلیل ناتوانی قطعه‌سازان داخلی، دوباره با کمبود و نبود قطعات مواجه شدند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان تصریح کرد: متاسفانه امروز هر خودرویی وارد بازار می‌شود با کسری قطعه مواجه است، مثلاً سنسور ۲۰۶ و رینگ‌اسپرت تمام خودروهای ایران‌خودرو حذف شده است و یا پراید بدون کاتالیزور تحویل نمایندگی‌ها می‌شود و نمایندگی ناچار است با تأخیر و پس از خرید قطعه خودرو را تحویل مشتری دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خودرو خودروسازي ايران خودرو سايپا پرايد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات انجام شده در بازار روز جاری نهایتا با رشد 650 واحدی کار را تمام کار البته که بازار در نیمه اول در مسیر نسبتا صعودی قرار داشت اما این روند ضعیف دوامی نداشت و در نیمه دوم مسیر نزولی را انتخاب کرد تا بازار عملا تغییر خاصی را به چشم نبیند.

بازار توان و قدرت رشد را ندارد از طرفی هم کاسه منفی شدن و افت خود را لبریز کرده است.

شاید اگر زیرساخت لازم برای دو طرف کردن بازار سرمایه هرچه زودتر فراهم می‌شد شاهد بهبود روند و ارزش معاملات در بازار سرمایه بودیم و بازار سرمایه همچنان جذابیت خود را برای سرمایه گذاری داشت.

این در حالی است که بازارهای موازی با بازار سرمایه از قابلیت دو طرف بودن استفاده می‌کنند و علاقمندان و معامله‌گران بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

قادر معصومی مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس اظهار داشته است که تا زمانی که شرایط بازار سرمایه مساعد نشود عرضه‌ای صورت نخواهد گرفت. این در حالی است که کمی قبل تر از پایان سال 1402 عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه متوقف شده است. البته بازهم فعالان بازار انتظار داشتند که این عرضه ها از ابتدای سال 1402 متوقف شود اما با اصرار رییس سازمان بورس هفته یک عرضه در سال گذشته به بازار وارد شد و این موضوع مورد انتقاد خیلی از فعالان این حوزه بوده است.

قادر معصومی در این خصوص این مطلب را  اضافه کرده است که باید بازار کشش کافی برای عرضه‌ها اولیه را داشته باشد و نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شود تا IPO‌ها از سر گرفته شوند.

اما پای وزارت خارجه به تعطیلی پایان هفته‌ای باز شد و وزارت امور خارجه در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌ خصوصی با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافقت کرد. این وزارتخانه در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور هم تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌ است!

وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم اعلام کرده است که امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم. او گفته ما به ظرفیت تولید 5 هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود 20 درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است. در بحث واردات خودرو ، قصد داریم تعادل بهتری در تامین تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود بیاوریم و اخبار خیلی خوبی در این زمینه داریم. تاکسی‌های برقی را واردات کرده‌ایم و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و بخرند.

این در حالی است که به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد ارقام خودروهای دپو شده در گمرکات کشور از زبان مسئولان امر کاملا در تضاد با هم است.

دنیای اقتصاد این طور نوشته که طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است. بطوریکه وزیر صمت خودروهای متوقف مانده در گمرکات را 50 هزار دستگاه اعلام کرده این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده است. با این حال احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

با توجه به رشد مس در بازارهای جهانی این انتظار برای افزایش قیمت فملی در بازار روز جای وجود داشت تا این نماد بتواند تاثیر خوبی را روی شاخص کل نیز قرار دهد . فملی امروز به تنهایی بیش از 2900 واحدی شاخص کل را مثبت کرد اما نمادهای دیگر اجازه رشد شاخص کل را نداند و مسیر شاخص کل صعودی نشد.

از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

معافیت مالیات عایدی بر سرمایه در بازار بورس هم به همراه افزایش قیمت دلار نیما می تواند از دیگر عواملی باشد که بازار برای صعود شاخص کل روی آنها حساب باز می‌کند و یا حداقل به این موارد در تحلیل های خود وزن بیشتری خواهد داد.

منبع:‌ اکو ایران

tags # بورس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!