Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقداد صارمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات های اندیشهورز حلقهی مفقوده رشد و توسعه جامعه روستایی است که با فعالیت آنها زمینه تحول و توسعه در عرصه های مختلف اجتماعی، بهداشتی، عمرانی و اقتصادی در روستاها فراهم می شود.

وی اظهار داشت: خدمات زیرساختی در روستاها به نگهداری نیاز دارد، که این مهم با وجود هیات های اندیشه ورز که متشکل از نیروهای جوان و تحصیل کرد با استعداد و نبوغ فکری هستند محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی بیان کرد: با وجود دهیاری ها و شوراها عملا اتفاق مهمی در راستای توسعه همه جانبه روستاها حتی در دامنه وظایف آنها اتفاق نیفتاده و امیدواریم با تشکیل هیات اندیشه ورز و بهره گیری از نبوغ فکری این افراد به عنوان نماینده بخشدار در روستاها بسیاری از مشکلات روستاها ساماندهی و طروات و شادابی به روستاها برگردد.

بخشدار اشترینان اضافه کرد: مشارکت مردم در اداره روستا ابعاد مختلفی دارد که مهمترین وجه آن امور اجتماعی و فرهنگی است، در این رابطه هیأت های اندیشه ورز که متشکل از نخبگان ساکن و غیر ساکن روستا است، ساز و کار مناسبی ایجاد نموده تا ساختارهای عمومی و دولتی را در خدمت رسانی و توسعه همه جانبه  ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شکل و ظاهر امروز روستاها برغم خدمات انجام شده از سوی بنیاد مسکن و اجرای طرح های مختلف زیبنده روستاها نبوده و امید است با ورود این هیات روستاها از نظر زیبایی، ارتقا سطح بهداشت، ارتقا سطح فرهنگ، کاهش درگیری و نزاع، ریشه کنی بیسوادی، تحول عمده این ایجاد شود.

صارمی یادآور شد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در سطح کشور هستند که اقدامات پیشگیرانه ویژه ای در قالب طرح های پیشنهادی مصوب از سوی هیات اندیشه ورز می تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی موثر باشد.

وی به تاثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورز  تاکید کرد و گفت: یکی از فواید مهم هیات های اندیشه ورز به کار گرفتن خرد جمعی است که این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار با اشکال کمتری روبرو شود.

بخشدار اشترینان در خصوص تشریح وظایف هیات های اندیشه ورز افزود: دستیابی به مختصات اجتماعی با تاکید بر ویژگی ها، فرصت ها، تهدیدات و پتانسیل های محلی و بومی بر اساس مطالعات صورت گرفته درسطح روستاها، ارائه پیشنهاد برنامه عمل برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با موقعیت محلی از مهمترین وظایف و دورنمای هیات های اندیشه ورز به حساب می آیند و اگر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنیم بدون شک موضوعات به اقدامات سلبی و پیشگیری انتظامی نخواهد رسید.

برچسب‌ها بروجرد بخشداری اشترینان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد بخشداری اشترینان بروجرد بخشداری اشترینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر