Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت فدراسیون جهانی والیبال با امیر غفور ملی پوش والیبال کشورمان که این روز‌ها در ایتالیا و تیم لوبه حضور دارد مصاحبه‌ای انجام دادو آن را در صفحه رسمی  اش منتشر کرد.

این سایت درباره غفور نوشت: غفور  نخستین  بازی خود برای تیم ملی ایران را  در سال ۲۰۱۱  انجام داد و در کسب عنوان هایی،   چون قهرمانی آسیا در سال‌های  ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران  رفته رفته به عنوان یک پایه اصلی در مسابقات بین المللی تبدیل شد،   او همراه با تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم حضور داشت و در ادامه توانست همراه با تیم ملی کشورش مدال برنز رقابت قهرمان قاره‌ها را کسب کند.

در رده باشگاهی، غفور کار را از تیم‌های ایرانی آغاز کرد. او برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ از ایران خارج شد و به تیم مونزا ایتالیا پیوست. او امسال هم  مورد توجه یکی از بهترین تیم‌های حال‌حاضر جهان یعنی لوبه قرار گرفت و راهی این تیم شد تا در کنار بزرگان والیبال جهان توپ بزند. حالا او امیدوار است تا بتواند همراه با تیم باشگاهی‌اش در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به میزبانی برزیل درخشش قابل توجهی داشته باشد.  

غفور  درباره حضورش در سری آ ایتالیا گفت: بسیاری از بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اصلی اروپا حضور دارند و این به ما کمک کرده است تا تجربه خود را گسترش دهیم. این تأثیر مثبتی در بازی ما برای تیم ملی داشته است.

غفور بیست و هشت ساله خود را به عنوان یکی از برترین بازیکنان بازی مردان معرفی کرد و اجرا‌های الهام بخش او در لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۱۹ به ایران کمک کرد تا تیم ملی ایران برای دومین مرتبه به فینال رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال راه یابد. غفور در این راتبطه بیان داشت: از عملکرد سال گذشته تا به امروز، دیده ایم که تیم ما در حال رشد و پیشرفت و بهتر شدن است. ما امسال در نمایش بازی خوبی داشتیم.  

موفقیت غفور را می‌توان به ساعات سخت کار در تمرین و یادگیری از برخی از بهترین مربیان این ورزش نسبت داد. او افزود: با بزرگتر شدن، شما به عنوان بازیکن تکامل می‌یابید. شما از بازی کردن تجربه بیشتری کسب می‌کنید و کار با مربیان مختلف این امکان را به شما می‌دهد که در تعدادی از تکنیک‌ها در تمرین یاد بگیرید. من به عنوان یک بازیکن جوان بی تجربه و نابالغ بودم، اما با گذشت زمان تجربه بیشتری کسب می‌کنید و تکنیک‌های بهتری را اضافه می‌کنید که به شما در عملکرد بهتر در زمین کمک می‌کند.  

برای غفور، یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود، اما او می‌گوید ارزشمندترین درس او از جولیو ولاسکو بود، اولین کسی که به او فرصتی برای بازی در تیم ملی ارشد داد. غفور گفت: من از مربیان مختلف، بازیکنان، دوستان و حتی تماشاگران چیز‌های زیادی آموخته ام. همه آن‌ها می‌توانند چیزی را به شما یاد دهند که می‌تواند بر نحوه بازی شما تأثیر بگذارد.

او گفت:، اما اگر من فقط والیبال را انتخاب می‌کردم، جولیو ولاسکو عالی را انتخاب می‌کردم، زیرا او درس‌های ارزشمندی را به ما آموخت که هم در حرفه من و هم در زندگی شخصی من به من کمک کرد. او  به ما کمک کرد تا نحوه مشاهده بازی و بازی را تغییر دهیم. یکی از درسی که وی بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کرد و این دیدگاه ما را نسبت به والیبال تغییر داد این بود که همه بازیکنان بزرگ اشتباه می‌کنند. مهم این است که شما از آن اشتباهات درس بگیرید و دوباره آن‌ها را مرتکب نشوید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، این یک اشتباه بزرگتر است.  

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام/ 

گفت و گوی امیر غفور با فدراسیون جهانی والیبال 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال ایران امیر غفور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگای ایتالیا و در چهارمین بازی فینال این لیگ، تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مونزا را شکست بدهد و با کسب سومین پیروزی برابر این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال ایتالیا در فصل 24-2023 شود.

در این دیدار تیم پروجا ست‌های دوم، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 20 پیروز شد و مونزا نیز گیم اول را با نتیجه 25 بر 19 برد تا پروجا با این نتیجه برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان سوپرلیگای ایتالیا شود. پروجا با این قهرمانی به چهارمین جام فصل خود رسید و یک رکورد بی‌نظیر بر جای گذاشت. آنجلو لورنزتی سرمربی این تیم سهم به‌سزایی در موفقیت این تیم در این فصل داشت.

در این بازی ویلفردو لئون ستاره لهستانی پروجا در آخرین بازی‌اش برای این تیم خوش درخشید و با کسب بیست و پنج امتیاز ستاره تیمش بود. لئون از فصل آینده راهی لوک لوبین لهستان خواهد شد. پروجا با این قهرمانی پس از یک سال غیبت دوباره از فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا باز خواهد گشت.

دیگر خبرها

  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • پایان خوش غفور در رومانی به خطر افتاد!
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • مکان بازی پیکان - استقلال تغییر می‌کند!
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا