Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، ضمن بیان اینکه نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی است، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی اصناف با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه نظارت بهینه و مطلوب بر بازار در دستور کار قرار دارد، افزود: نصب برچسب قیمت و صدور برگ خرید در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات نقش مؤثری ایفا می‌کند.

رعایت ضریب سود مصوب در دستور کار است

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان از دیگر اولویت‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اطلاع از قیمت کالا حق مسلم مصرف‌کنندگان است و صنوف مختلف باید به ای امر اهتمام ویژه‌ای بورزند.

یحیایی بابیان اینکه کاهش تخلفات اقتصادی و اجحاف در حق اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیز در این راستا دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: بازرسان این سازمان رعایت ضرایب سود مصوب، درج قیمت و نصب نرخ نامه را با جدیت رصد و پایش می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این عرصه با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به نقش ویژه مصرف‌کنندگان در مقابله با افزایش غیرقانونی قیمت‌ها بیان کرد: همه خریدها و خدمات باید از واحدهای قانون‌مدار و مشتری محور که در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از قانون و مقررات تمکین کرند انجام شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان رعایت درصد سودهای متعارف از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان و عرضه‌کنندگان کلیه کالاها و خدمات را از دیگر اولویت‌های مهم و ضروری در این راستا برشمرد و گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در این عرصه مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان و شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 4766800

منبع: مهر

کلیدواژه: بازرسی اصناف سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه تئاتر کودک و نوجوان بیرجند شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری، با بیان اینکه آب‌های بسته بندی دارای مزایای متعددی هستند، از عدم وجود آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها به عنوان بخشی از این مزایا یاد کرد و گفت: دلیل کنترل کیفیت این محصولات در محل تولید از منبع اصلی آب گرفته تا پایان فرایند است در حالی که برای آب چاه کنترلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

انصاری ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصول یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

کد خبر 6097527 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات