Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:50:58 GMT

تمجید FIVBازملی‌پوش والیبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۸۵۲۲

پشت خط‌ زن تیم ملی والیبال ایران گفت: اگر بخواهم بهترین مربی تاریخ والیبالم را انتخاب کنم ولاسکو انتخاب من است، چون او نگرش بازیکنان ایران را نسبت به والیبال و زندگی تغییر داد. ناطقان: فدراسیون جهانی والیبال با انتشار مطلبی، به تمجید از امیر غفور پشت خط زن تیم ملی ایران پرداخت که در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ خوش درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون جهانی (FIVB) در گزارش خود نوشت: "او یک بازیکن کلیدی است که در رده باشگاهی و ملی یکی از موفق‌ترین‌ها است. غفور در سال ۲۰۱۹ برای ایران در لیگ ملتها خوش درخشید تا به تیم قهرمان اروپا یعنی لوبه ایتالیا بپیوندد.

غفور برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ برای تیم ملی ایران بازی کرد. او با عملکرد موفق خود به ایران کمک کرد تا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمان رقابت‌های قهرمانی آسیا شود. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز برای ایران بازی کرد و در ادامه موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های بین قاره‌ای با تیم ایران شد.

غفور ۲۸ ساله امسال هم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مردان خوش درخشید تا ایران را به مرحله نهایی رقابت‌ها در شیکاگو برساند. دلیل موفقیت غفور را می‌توان به ساعت‌ها یادگیری و خسته نشدن زیر دست مربیان بزرگ جهان نسبت داد. یادگیری غفور هرگز متوقف نمی‌شود، اما او معتقد است که ولاسکو بهترین مربی او بوده چون برای اولین بار، او فرصت بازی را به غفور داد."

امیر غفور نیز در صحبت‌های خود با فدراسیون جهانی گفت: بسیاری از بازیکنان حاضر در ترکیب فعلی ایران که در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بازی کردند،‌ در باشگاه‌های اروپایی حضور دارند و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها با تجربه‌تر از قبل شوند. همین موضوع کیفیت بازی تیم ملی ایران را نیز بالاتر برده است.

او افزود: از سال گذشته تا امسال رشد کرده‌ایم و کیفیت بازی ایران بهتر شده است. در لیگ ملت‌های امسال شاهد یک عملکرد خوب از خودمان بودیم. به عنوان یک بازیکن، شما هر چه بزرگ‌تر شوید تکامل پیدا می‌کنید. از بازی کردن تجربه بیشتری کسب می‌کنید و کار با مربیان مختلف نیز این امکان را فراهم می‌کند که در تمرینات متعدد تکنیک‌های مختلف را یاد بگیرید. من یک بازیکن جوان، بی‌تجربه و نابالغ بودم اما با گذشت زمان تجربه بیشتری کسب و تکنیک‌های بهتری را به ویژگی‌های خود اضافه کردم. همین موضوع به عملکرد بهتر در زمین کمک می‌کند.

ستاره تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من از مربیان مختلف، بازیکنان، دوستان و حتی تماشاگران چیزهای زیادی یاد گرفتم. همه آنها می‌توانند چیزی را به شما بیاموزند که می‌تواند به نحوه خاصی در بازی شما تأثیر بگذارد. اما اگر من بهترین مربی تاریخ والیبالم را انتخاب می‌کردم، خولیو ولاسکوی بزرگ را انتخاب می‌کردم. او درس‌های ارزشمندی را به ما آموخت که هم در حرفه من و هم در زندگی شخصی‌ام به من کمک کرد. ولاسکو به ما کمک کرد تا نحوه نگرش و بازی خود را تغییر دهیم. یکی از درس‌هایی که او بارها و بارها تکرار می‌کرد تا دیدگاه ما را نسبت به والیبال تغییر دهد، این بود که همه بازیکنان بزرگ نیز اشتباه می‌کنند و مهم این است که شما از آن اشتباه درس بگیرید و دوباره آن را مرتکب نشوید، زیرا اگر این کار را انجام دهید یک اشتباه بزرگ‌تر است. منبع: ایسنا برچسب ها: تمجید ، ملی پوش والیبال ، اف ای وی ب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تمجید ملی پوش والیبال اف ای وی ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک ماه به آغاز لیگ ملتهای والیبال باقی مانده است و تیم هایی که سهمیه المپیک به دست نیاورده‌اند، به دنبال این هستند تا با کسب نتایج خوب در لیگ ملتهای والیبال، از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال راهی المپیک پاریس شوند.

تیم ملی والیبال ایران یکی از همین تیم هایی است که می‌خواهد با نتایج خوب در لیگ ملتهای والیبال برای سومین بار راهی المپیک شود که البته در این دوره کار بسیار دشوار است.

اینکه تیم ملی والیبال با سرمربیگری موریسیو موتا پائز با توجه با داشته های فعلی اش با چه ترکیبی مسابقات را آغاز خواهد کرد هم جای سوال دارد که در زیر به ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال ایران می پردازیم.

*پاسور: ستاره لژیونر مورد علاقه پائز
جواد کریمی پاسور دو متری والیبال ایران که در این فصل در تیم آرکادا گالاتی رومانی توپ زده، جلوتر از محمدطاهر وادی و علی رمضانی احتمالا پاسور اول تیم تحت هدایت پائز خواهد بود. کریمی علاوه بر تقسیم پاس خوب، در لیگ رومانی نشان داد امتیازآور خوبی نیز هست و موریسیو موتا پائز از الان روی او حساب ویژه ای باز کرده است.

*دریافت کننده قدرتی: ستاره جوان زوج میلاد عبادی پور 
در این پست حساس که در سال گذشته تیم ملی والیبال ایران بزرگترین ضربه را خورد، پائزبه احتمال بسیار زیاد با زوج پوریا حسین خانزاده و میلاد عبادی پور مسابقات را شروع خواهد کرد. پوریا حسین خانزاده فصل درخشانی را با فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال پشت سر گذاشت و هم اکنون چند تیم بزرگ اروپایی به دنبال او هستند. میلاد عبادی پور نیز به عنوان بهترین دریافت کننده حال حاضر والیبال و همچنین کاپیتان ایران از الان حضورش در این پست قطعی به نظر می رسد. این دو بازیکن که یکی در حمله و یکی در دریافت تخصص بیشتری دارند می‌توانند زوج خوبی را پست دریافت کننده قدرتی در تیم ملی والیبال ایران بسازند.

*سرعتی زن ها: زوج دهه هشتادی در ترکیب شروع کننده 
در پست سرعتی زن با کنار رفتن سید محمد موسوی، محمد فلاح و علی اصغر مجرد، حالا جوانان دهه هشتادی می توانند خودی در این پست نشان دهند. محمد ولی زاده با توجه به آمادگی‌اش در دو سال گذشته یکی از گزینه های موریسیو موتا پائز در این پست است. زوج او اما به احتمال زیاد و با توجه به علاقه سرمربی تیم ملی به لژیونرها، مهدی جلوه خواهد بود که در این فصل با فنرباغچه فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. جلوه و ولی زاده هر دو در دهه هشتاد شمسی متولد شده اند و می توان گفت این پست مخصوص دهه هشتادی ها خواهد بود.

*قطر پاسور: بدون رقیب مثل امین اسماعیل نژاد 
تیم ملی در پست قطر پاسور با توجه به کنار رفتن امیر غفور و بردیا سعادت و همچنین نا آماده بودن صابر کاظمی، حالا فقط یک فوق ستاره خواهد داشت. امین اسماعیل نژاد قطر پاسور بیست و هفت ساله ای که حالا با توجه به حضورش در ورونای ایتالیا آبدیده‌تر هم شده، قطعا در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال تا حداقل هفته دوم لیگ ملتهای والیبال به میدان خواهد رفت.

*لیبرو: جنگ برابر بین دو بازیکن کاملا آماده 
در پست لیبرو تیم ملی دو بازیکن کاملا آماده دارد. محمدرضا حضرت پور و آرمان صالحی در اوج آمادگی هستند و هر کدام توانایی حضور در تیم ملی به عنوان لیبروی اول را دارند. تشخیص اینکه کدام یک در ترکیب اصلی قرار بگیرند بسیار دشوار است و احتمالا موریسیو موتا پائز به صورت چرخشی از این دو بازیکن استفاده کند.

با توجه به توضیحات بالا ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال ایران بدین گونه خواهد بود:
جواد کریمی، میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین خانزاده، آرمان صالحی(محمدرضا حضرت‌پور)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده و امین اسماعیل‌نژاد

دیگر خبرها

  • احتمالی: ترکیب اصلی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • پایان خوش غفور در رومانی به خطر افتاد!
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • تمجید جالب مویس از کلوپ: یورگن سریع‌تر از لیورپول برو!
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا