Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، بهروز کمالوندی پس از بازدید خبرنگاران از مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی (فردو) در نشست خبری گفت: در گام چهارم بنا به دستور رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت دستور داده شد به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ مستقر در فردو گازدهی شود.

وی اضافه کرد: این ماشین‌ها فعالند و محصول داده‌اند. این محصولات نمونه‌گیری شده و از آژانس خواسته شده بیاید و اندازه‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی ما این است که بازرسان فردا اینجا باشند، نمونه‌ها را تایید و راستی آزمایی کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: از ۱۸ اردیبهشت چهار گام در کاهش تعهدات برداشته است و این علیرغم فرصت یکساله ایران به طرف مقابل برای انجام اقدامات‌شان بوده است.

وی با اشاره به عدم اجرایی شدن اینسکتس و spv اظهارداشت: گام اول کاهش تعهدات ایران درباره ذخایر اورانیوم غنی‌سازی و آب سنگین بود که ما از آن، عبور کردیم. در گام دوم از سقف غنی سازی ۳.۶۷ درصد عبور کردیم و اعلام کردیم میزان غنی‌سازی افزایش دادیم.

کمالوندی با بیان اینکه این اقدامات بنا به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است، اضافه کرد: در مورد غنی‌سازی اراک اعلام کردیم اگر طرف مقابل اقدامات فوری انجام دهد، به راکتور قبلی برمی‌گردیم. طرف مقابل هرچند تلاش‌هایی کردند، اما هر از چندگاهی تحت فشار آمریکا قرار می‌گیرند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: در گام سوم بند‌های ۳۲ تا ۴۳ در مورد تحقیق و توسعه کنار گذاشته شد. وقتی طرف مقابل وظایف خود را انجام نداد تلاش کردیم توسعه ماشین‌های پیشرفته را در دستورکار قرار دهیم و گفتیم از پسماند هسته‌ای هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر روی ۱۵ ماشین (سانتریفیوژ) کار می‌کنیم، اظهارداشت: گام چهارم از ۱۵ آبان بنا به دستور رئیس‌جمهور به سازمان انرژی اتمی اجرایی شد و با وجود متخصصان و دانشمندان ورزیده‌ای که در سایت‌های ما فعالند، این اقدامات در کمتر از یک روز انجام شد.

کمالوندی افزود: در فردو مواد هسته‌ای وجود نداشت و قرار بود براساس برجام مواد هسته‌ای در فردو نباشد. ۱۱ سال از اتمام این تاخیر مانده بود، اما از چند روز قبل دو تن uf ۶ به فردو منتقل شد که این دو تن از پسماند‌ها بود که خود دارای پیام است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: غنی‌سازی از این‌ها از مواد طبیعی سخت‌تر و بهتر است. ما اکنون ۲۵ تن پسماند داریم که دو تن از آن از نطنز به فردو آورده شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انرژی اتمی کمالوندی برجام تعهدات برجامی انرژی اتمی غنی سازی نظنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری دور یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی و تعیین تیم های راه یافته به دور بعدی این پیکارها، چهره تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد.

بدون شک، حذف پرسپولیس در دور قبل، مهمترین اتفاق بازی های برگزار شده بود و حالا سایر تیم ها باید در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ به مصاف هم بروند.

بدین ترتیب و با اعلام سازمان لیگ، برنامه مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت
چادرملو اردکان – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه شهید نصیری یزد
تراکتور تبریز- مس رفسنجان – ساعت ۱۹- ورزشگاه یادگار امام تبریز
گل گهرسیرجان – هوادار تهران – ساعت ۱۹ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
فولادمبارکه سپاهان اصفهان – ملوان انزلی – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق