Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:42:18 GMT

آبگیری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۲۵۰

آبگیری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، احمدعلی موهبتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: این پروژه از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی کشور است که با عنایت مقام معظم رهبری توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در ۱۶ ناحیه برای آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله مزایای این طرح تحویل سریع آب به بهره برداران، توزیع عادلانه آب به صورت همزمان به همه مناطق و تحویل آب در طول سال بر اساس نیاز آبی گیاه است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه کسانی که در سیستم آبیاری سنتی دارای حق آبه بوده اند در این طرح به عنوان بهره بردار شناخته شده اند.

وی گفت: بر اساس رای اعضای شورای برنامه ریزی اختصاص آب برای آبیاری اراضی کشاورزی در کشت پاییزه ابتدا از طریق لوله و پس از آن برای بهره برداری حداکثری کشاورزان توسط انهار انجام می شود.

موهبتی بیان کرد: باید میزان آب رها شده در سیستم لوله ها و انهار سنتی بر اساس جداول زمانی و مکانی صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دلیل حرکت شن‌های روان لایروبی انهار باید بعد از مهرماه انجام می شد، خواستار لایروبی انهار تا بهمن ماه سال جاری و قبل از ورود سیلاب به منطقه سیستان شد.

کد خبر 4766905

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اقتصاد مقاومتی انتقال آب یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره