Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهیدی فرد با بیان اینکه ۲۹۳ کتابخانه مخزن دار در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان فعال هستند، گفت: حدود ۵۵ هزار نفر عضو کتابخانه های مساجد استان همدان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد»  ظهر امروز (18 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران همدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: باید برنامه های جذاب و مورد پسند ذائقه نسل جوان داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگی مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: سلامت جسمی افراد از ورزش و تغذیه است، سلامت معنوی افراد انس گرفتن با قرآن، نماز و دعا بدست می آید و سلامت فکری افراد با توجه به مطالعه و کتاب و کتابخوانی بدست می آید.

 

وی بیان کرد: ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی  برنامه های متنوعی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  برگزار می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: توزیع تجهیزات کتابخوانی و تجهیزات دیجیتال به ارزش بالغ بر ۳/۵ میلیارد ریال در هفته کتاب و کتابخوانی در بین کانونهای فرهنگی هنری مساجد سراسر استان انجام می شود.

 

وی توزیع کتاب ، برگزاری پویش مردمی نذر کتاب در پنج بخش مختلف، اجرای طرح سراسری شنبه های با کتاب ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در بخش پیامکی و خلاصه نویسی کتاب، معرفی محصولات و بسته های فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی از طریق پیام رسان سروش و گپ را از فعالیت های هفته کتاب و کتابخوانی در کانونهای مساجد عنوان کرد.

 

وی اظهار داشت: افتتاح کتابخانه روستایی، آموزش مجازی کتابداران ، تقدیر از کتابداران برگزیده مساجد، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب را از دیگر فعالیت های کانونهای مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

 

فعالیت ۱۳۶ کتابخانه روستایی در همدان

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان در ادامه افزود: 293 کتابخانه مخزن دار در استان همدان فعال هستند که از این تعداد 157 کتابخانه شهری و 136 کتابخانه روستایی هستند.

 

ناهیدی فرد بیان کرد: حدود یک میلیون و 50 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مساجد وجود دارد و همچنین 55 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

 

وی به ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نسل جوان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین 191 کتابخانه باز در شبستان مساجد ارائه سرویس می دهند.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد ظهور امام زمان عج خبرگزاری شبستان استان بوشهر راهپیمایی 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان استان همدان کانونهای مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان