Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فضای مجازی فیلمی منتشر شده اسنت که آبزین حرام گوشت در بازار به فروش می‌رسد و این آبزیان سر از کنسروها و رستوران‌ها در می‌آورد.

به گزارش مشرق، چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که ماهی های حرام گوشت در بازارهای ماهی فروخته می شود و این مسئله موجب نگرانی مردم و اعتراض آنها به نبود بازرسی ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی گمانه زنی ها از استفاده آبزیان حرام گوشت در کنسروهای ماهی و رستوران ها صورت گرفته بود و موجب نگرانی مردم شده بود، چرا که این مسئله علاوه بر جنبه های بهداشتی، بازی با اعتقاد مردم نیز محسوب می شود و باید با متخلفان به طور جدی برخورد شود.

بیشتر بخوانید: مضرات مصرف پوست ماهی و مرغ‌

محمد حسین عزیزی مدیر کل اداره فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره استفاده از آبزیان حرام گوشت در کنسروها اظهار کرد: به تازگی در فضای مجازی فیلمی منتشر شده است که آبزیان حرام گوشت در بازار عرضه می شود و باید توجه داشت که معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان شیلات به صورت دوره ای بازرسی های لازم را انجام می دهند تا با متخلفان فروش آبزیان حرام گوشت برخورد شود.

وی  ادامه داد: خوشبختانه در کارخانه های تولید موادغذایی معمولا به دلیل گردش اقتصادی، حضور مسئول فنی و آزمایشگاه، سرکشی دوره ای و دقت کارکنان کمتر با مواردی چون استفاه از آبزیان حرام گوشت رو به رو می شویم.

نظارت بازرسان سازمان غذا و دارو بر کارخانه های کنسرو سازی

مدیر کل اداره فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  ادامه داد: بازرسان سازمان غذا و دارو به صورت دوره ای از کارخانه های کنسرو سازی سرکشیمی کنند و از مواد بکار رفته در کنسروها نمونه گیری می شود و نمونه ها آزمایش می شوند.

عزیزی بیان کرد: دستگاه های نظارتی  از جمله سازمان های شیلات و دامپزشکی بر عرضه  آبزیان حرام گوشت در بازارهای ماهی فروشی نظارت می کنند و بر اساس اطلاعات ما همه این موادغذایی ممنوعه پس از کشف معدوم شدند.

تخلف ها را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنید

عزیزی ادامه داد: مردم با مشاهده هرگونه تخلف باید موارد مشاهده شده را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه های رسیدگی به شکایت های سازمان غذا ودارو به اطلاع مسئولان ذیربط برسانند.

او یادآوری کرد:  نظارت بهداشتی  بر روی کارگاه ها و رستوران ها که از موادغذایی چون آبزیان استفاده می کنند بر عهده معاونت بهداشتی و بازریان بهداشت محیط است.

برخورد با رستوران های متخلف مصرف آبزیان حرام گوشت

در ادامه محسن فرهادی معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت های بهداشتی بر رستوران ها و بازار ماهی فروشان اظهار کرد: برای نظارت بر فروش ابزیان حرام گوشت به همراهبازرسان سازمان دامپزشکی به بازار ماهی روشان نظارت ها صورت می گیرد و وزارت بهداشت به بخش رعایت بهداشت ورود می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان دامپزشکی  مسئولیت تشخیص آبزیان حلال گوشت و حرام گوشت را به عهده دارند و وزارت بهداشت به عنوان نهاد بهداشتی همکار در کنار سازمان دامپزشکی بر اماکنی چون بازار ماهی فروشان نظارت می کند.

سرکشی بازرسان بهداشتی و دامپزشکی بر رستوران ها

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت بر رستوران ها  برای رسیدگی به موضوع استفاده از گوشت های غیر معمول چون آبزیان حرام گوشت گفت: ما بر رستوران ها سرکشی می کنیم و بازرسان وزارت بهداشت  به طور دقیق نظارت های لازم را انجام می دهیم.

وی یادآوری کرد: در فرآیند بازرسی بر رستوران ها برای تشخیص نوع گوشت مصرفی همکاران دامپزشکی در کنار بازرسان وزارت بهداشت حضور دارند و بررسی های لازم انجام و با متخلفان در حوزه های متخلف برخورد می شود .

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان صید آبزیان آبزیان حرام گوشت سازمان غذا و دارو سازمان شيلات وزارت بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم