Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نخستین کمپ کارآفرینی و پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان افتتاح شد.

فرید براتی 18 آبان‌ماه در این آیین، اظهار کرد: امروز اولین کمپ دانشجویی و پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان افتتاح شد.

وی افزود: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در 20 غرفه شامل تعاونی‌ها و مراکز آموزش علمی و کاربردی بوده که از 18 تا 22 آبان‌ماه از ساعت 13:30 تا 16:30 دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با اشاره به اینکه کمپ کارآفرینی 5 روزه است، بیان کرد: سیاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این است که با این گونه فعالیت‌ها دانشگاه نسل سوم تلقی شود و بتواند بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند.

براتی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود ارتباط میان دانشگاه و تعاون برقرار شود، تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی کمپ 280 ایده توسط 260 نفر به ثبت رسید که 121 نفر در این کمپ حضور دارند.

وی بیان کرد: 79 طرح توجیهی دریافت شد که از این تعداد 64 طرح مربوط به مرکز لردگان بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان افزود: این اقدامی که از سوی دانشگاه علمی و کاربردی استان انجام شده موجب می‌شود بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برطرف شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری و اولویت اشتغال در بدنه جامعه تعریف نشده که این کمپ می‌تواند ابعادی از این مسئله را برطرف کند.

در ادامه سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: بخش تعاون می‌تواند موتور محرک و تاثیرگذاری در حد 30 درصد از فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی در تمام جوامع باشد.

وی افزود: در استان بیش از 4 هزار و 800 تعاونی تشکیل شده که نزدیک به 2 هزار تعاونی غیر فعال هستند که به معنای واقعی نشان می‌دهد از تشکیل تعاونی و فرهنگ آن به درستی استفاده نشده است.

فاضلی استفاده از ایده‌ها، تخصص‌ها و سرمایه‌های مختلف، گسترش عدالت و رفاه اجتماعی،  جلوگیری از انحضار و سرمایه و ثروت به دست افراد خاص را از اهداف تشکیل تعاونی بیان کرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان و در بخش اشتغال و بیکاری وجود دارد این است که بیش از 80 درصد افراد جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت بوده و دانشگاه بدون توجه به نیاز جامعه نیرو پروش نداده است، گرچه دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی هستند که ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای دارند و در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کمار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: لازم است ایده‌ها و خلاقیت‌های افراد جویای کار  بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش ایسنا، از 8 تعاونی برتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت