Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از شروع به کار واحد‌های سیار تست کنار جاده‌ای به همراه پلیس راهور در سطح شهر تهران با شروع فصل سرما و افزایش آلودگی هوا خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران، حسین مقدم در توضیح این خبر اظهار داشت: در چند ماه اخیر اکیپ‌های تست کنار جاده‌ای در چندین مبادی ورودی و خروجی شهر تهران مستقر بوده و وضعیت آلایندگی خودرو‌ها را پایش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین آمار از ۶۸۳ دستگاه خودرو ارزیابی شده ۸۸ درصد دارای معاینه فنی و ۱۲ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند.
همچنین پس از آزمون مجدد، ۲۷ درصد خودرو‌ها در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند. شایان ذکر است در این طرح، معاینه فنی ۱۳۸ دستگاه خودرو ابطال و جهت ۸۶ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است. در صد بالای مردودی خودرو‌های سنگین برون‌شهری در آزمون آلایندگی نشان می‌دهد وضعیت تولید آلایندگی این خودرو‌ها قابل تأمل است و بدون تردید اجرای این طرح در ورودی شهر تهران می‌تواند با رصد و شناسایی خودرو‌های سنگین آلاینده و الزام قانونی این خودرو‌ها به اخذ معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
مقدم در ادامه افزود: با شروع فصل سرما پایش مضاعف آلایندگی خودرو‌های سنگین که در سطح شهر تردد می‌نمایند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این ستاد با مشارکت پلیس همچون گذشته نسبت به راه‌اندازی مجدد دو اکیپ واحد سیار تست کنار جاده‌ای خودرو‌های سنگین از ۱۶ آبان ماه اقدام نموده است. امیدوارم با اجرای این طرح‌ها امسال نیز همانند سال قبل شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.
وی در خصوص آمار مراجعات به مراکز گفت: از ابتدای سال تا ۱۵ آبان ماه در حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که میزان مراجعات در مقایسه با سال گذشته تغییرات چندانی نداشته است.
در حال حاضر میزان مراجعات به مراکز، عادی است و شهروندان می‌توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. ضمناً در صورت ضیق وقت می‌توانند با استفاده از سامانه نوبت‌دهی آنلاین با تعیین وقت قبلی به مرکز موردنظر مراجعه کنند.
سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص غیرفعال شدن مراکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۷ آبان ماه تصریح کرد: کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران به سامانه ملی معاینه فنی وزارت کشور (سیمفا) متصل بوده که در صورت غیرفعال شدن این سامانه، مراکز امکان ارائه خدمات به شهروندان را نخواهند داشت، تعطیلی مراکز در روز جمعه، با اعلام قبلی، به علت به‌روزرسانی سامانه سیمفا اتفاق افتاده و به‌صورت سراسری در کل کشور مراکز معاینه فنی خودرو قطع بوده‌اند.   بدیهی است در جمعه‌های آتی کارکرد مراکز به روال عادی برگشته و شهروندان می‌توانند با اطلاع از ساعت کاری مراکز از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران به یکی از مراکز مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاینه فنی تست جاده ای وضعیت آلاینده ها آلایندگی خودروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان