Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:28:27 GMT

مساجد اهل سنت در آذربایجان غربی به ۲۰۷۰ باب رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۰۷۳۶

مساجد اهل سنت در آذربایجان غربی به ۲۰۷۰ باب رسید

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مساجد اهل سنت طی ۴۰ سال گذشته در این استان در حدود ۶ برابر شده است.

حجت الاسلام عسگر فعال آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۷۰ باب مسجد اهل سنت در آذربایجان‌غربی وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۲۰۷۰ باب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مجموعه ۶۰۰ طلبه در ۴۳ حجره و ۸ مدرسه علمیه اهل سنت استان به تحصیل مشغولند، تصریح کرد: شش مدرسه علمیه ویژه برادران و ۲ مدرسه ویژه خواهران در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه در ۲۲۰ مسجد اهل سنت کانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۵۰  عالم دینی اهل سنت در مساجد آذربایجان‌غربی فعال هستند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی، افزود: این دفاتر در شهرهای ماکو، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد راه‌اندازی شده است و به امور اهل سنت می‌پردازد.

وی به اهمیت حفظ وحدت در کشور و لزوم برگزاری برنامه های پرشور بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت تاکید کرد و ضمن اشاره به برنامه‌های هفته وحدت در استان گفت: مولودی‌خوانی، ابتهال، برگزاری جشن و سرور در مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محافل انس با قرآن، شب شعر، همایش ائمه جمعه و جماعات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی (ره)، تجلیل از روحانیان فعال در تقریب مذاهب اسلامی و نشست هم‌اندیشی وحدت امت اسلامی در مقابل گروه‌های تکفیری از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

حجت الاسلام فعال آذر،وجود دشمن را از موانع حفظ وحدت دانست و با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیز وحدت باید حفظ شود تصریح کرد: دشمنان از هر فرصتی برای تفرقه افکنی بین ملت ایران استفاده می‌کنند لذا ضروری است برای پیشرفت کشور وحدت رویه در بین اقوام حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهل سنت مدرسه علمیه روحانیون و طلاب گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی