Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:30:11 GMT

برای بهبود شرایط بهداشتی و رفاهی مدارس تلاش کردیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۱۵۹۸

برای بهبود شرایط بهداشتی و رفاهی مدارس تلاش کردیم

در جوابیه شرکت تبلیغاتی «رویای طلایی شهر» آمده است: تعداد بسیار زیادی از مدارس و دانش‌آموزان در سراسر ایران، به‌خصوص در مناطق کمتر بهره‌مند، به شرایط بهداشتی و رفاهی بهتری دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش خبرگزاری شبستان، سرویس اجتماعی خبرگزاری شبستان در تاریخ  ۱۳۹۸/۸/۱۴ خبری با عنوان « زنگ بلوغ با رنگ و بوی تبلیغات در مدارس» منتشر و در این خبر نسبت به عهده‌دار شدن آموزش بلوغ در مدارس توسط یک برند تجاری انتقادهایی  را به وزارت آموزش و پرورش کرد و در خبر منتشر شده توسط این خبرگزاری هیچ اسمی از این شرکت تبلیغاتی ذکر نشده است در حالیکه این شرکت در توضیحات خود مدعی  شده است که اسم او در این گزارش ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ضمن اطلاعاتی مبنی بر  مجوز انحصاری تبلیغات در 16 هزار مدرسه در سرتاسر ایران و همچنین حق امتیاز 150 استرابورد در شهر تهران، در سایت این شرکت درج شده است که خبرگزاری شبستان نیز این اطلاعات را از سایت آنها برداشته است.

 

هم‌اکنون «محمد رضا بادکوبه» مدیرعامل  شرکت تبلیغاتی «رویای طلایی شهر»  جوابیه‌ای را درباره این گزارش برای خبرگزاری شبستان ارسال کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

احتراما، در خصوص خبر منتشر شده در خبرگزاری شبستان، مورخ 14/08/1398 با درج نام شرکت رویای طلائی شهر، جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی تقدیم می‌دارد که به استناد ماده 23 قانون مطبوعات، خواهشمند است نسبت به درج توضیحات زیر در صفحه اول خبرگزاری شبستان در اولین فرصت ممکن اقدام لازم صورت پذیرد:

اول: این شرکت از تلاش صورت گرفته و دغدغه خبرگزاری محترم حمایت کرده و اعلام می‌دارد بیش از یک سال است که درخواست رسیدگی به ورود برند‌ها بدون ضابطه به مدارس کشور را به وزارت آموزش و پرورش داشته است.

دوم: شرکت رویایی طلائی شهر با مجوز رسمی وزارت ارشاد، سابقه‌ای طولانی و افتخار همکاری با برندهای خیریه‌ای چون کمیته امداد، محک، طلوع، کهریزک، زنجیره امید، بخشش و ققنوس و ساخت بیش از 200 آگهی فرهنگی و ارائه مشاوره در حوزه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی به کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای بزرگ در کشور را دارد. 

سوم: این طرح (ترویج، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی) با هدف جذب منابع مالی صاحبان کسب و کار در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مدارس، علی‌الخصوص در مناطق کمتر بهره‌مند، پیرو سیاست‌های کارگروه اقتصاد مقاومتی دولت با هدف تنوع بخشی به درآمدهای پایدار آموزش و پرورش در کمیته منابع درآمدی، برای ارتقا خدمات به مدارس و دانش آموزان به وزارت خانه تقدیم گردید. بعد از یک سال مطالعه کارشناسی، از طریق معرفی شرکت کارگزار و طرف اعتماد و زیرمجموعه آموزش و پرورش و پس از اجرای آزمایشی طرح، مناقصه‌ای برگزار و این شرکت به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

طبق قرارداد، هیچ گونه مدرسه‌ای در اختیار شرکت رویای طلائی شهر به طور انحصاری و غیرانحصاری نیست؛ بلکه این شرکت تنها مسئول جذب منابع، بررسی صلاحیت صاحبان کسب و کار و پس از آن طراحی پروژه‌های مسئولیت اجتماعی مطابق با نیاز و تایید کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

خاطر نشان می‌شود کلیه فرایندهای بهره‌مندی مدارس از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی صاحبان کسب و کار به صورت شفاف و زیر نظر و با مشارکت  ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و با هدف ارتقا کیفیت خدمات  فرهنگی، آموزشی و بهبود سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان انجام شده است.

چهارم: در این مدت، تنها پروژه‌های زیر نسبت به رفع نیاز مدارس و دانش‌آموزان با نظارت این شرکت انجام پذیرفت که جهت آگاهی مخاطبان، تنویر افکار عمومی و شفافیت تقدیم می‌گردد:

ساخت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی در مدارس مناطق کمتر بهره‌مند استان‌های کشور تامین مواد شوینده، شست‌و‌شو و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق بازسازی و ساخته شده تامین هزینه بهره‌مندی از مزایای طرح آموزش (توسط مربیان بهداشت مدارس) ساخت، آماده سازی و تحویل زمین ورزش چمن مصنوعی و گرانول در مدارس کشور تامین هزینه آموزش والدین در زمینه نکات ایمنی و مهم در حین تحصیل دانش‌آموزان تامین و تحویل تجهیزات سرمایشی به مدارس مناطق کمتر بهره‌مند استان ایلام تامین و تحویل آبسرد کن به مدارس مناطق کمتر بهره‌مند تامین هزینه آموزش اصول تغذیه سالم به دانش آموزان مدارس کشور (توسط مربیان بهداشت مدارس) تامین هزینه آموزش نحوه تفکیک و بازیافت زباله به دانش آموزان مدارس کشور تهیه و توزیع پاکت‌های شیر در مدارس کشور پرداخت نقدی بابت هزینه‌های جاری مدارسی که در آن‌ها طرح مسئولیت اجتماعی اجرا شده است

این امر مبارک باعث شد که تعداد بسیار زیادی از مدارس و دانش‌آموزان در سراسر ایران، به‌خصوص در مناطق کمتر بهره‌مند، به شرایط بهداشتی و رفاهی بهتری دسترسی پیدا کنند. 

پنجم: در طول اجرای پروژه و پس از پایان هر طرح، تایید مدیران محترم مدارس و کارشناسان آموزش و پرورش از جزئیات محتوا، کیفیت و نحوه ارائه خدمت به صورت مکتوب مرتبا گرفته می‌شد و نظرات کارشناسان و مدیران در طرح‌های بعدی لحاظ می‌گردید.

ششم: لازم به ذکر است در این مدت، بعضی از برندهای خارجی بدون شناخت از مختصات فرهنگی کشور و هنجارهای جامعه و یا بعضی از تولیدکنندگان محصولات ناسالم داخلی و مشاوران تبلیغاتی‌شان که موفق به اخذ مجوز ورود به مدارس از کارشناسان آموزش و پرورش یا شرکت رویای طلائی شهر جهت اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی نشده‌اند، اقدام به فعالیت‌های تخریبی و فضاسازی و اطلاع‌رسانی ناصحیح نموده‌اند که انشالله با هشیاری رسانه‌های متعهد، به مقصودشان نایل نخواهند شد.

همچنین بعضا برندهایی خارج ضابطه و بدون اطلاع از نیازهای اساسی آموزش و پرورش، سرخود اقدام به ورود به مدارس نمودند که شرکت رویای طلایی شهر این موارد را از طریق نامه به اطلاع شرکت کارگزار آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که موجب گردید وزیر محترم آموزش و پرورش، دستور لغو فعالیت‌های این چنینی را صادر بنمایند. 

اما عجیب اینجاست که آن خبرگزاری محترم، به نام شرکت رویای طلائی شهر که تا امروز هیچگونه فعالیت تجاری و خارج ضابطه نداشته، اشاره نموده است. امیدواریم پس از این شاهد تفکیک قائل شدن بین فعالیت‌های قانونی مسئولیت اجتماعی و فرهنگ‌سازی با فعالیت‌های غیر قانونی باشیم.

اگر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فراتر از بحث سود و زیان در قالب مسئولیت اجتماعی نسبت به جبران  کمبودها و تامین برخی هزینه ها و ارائه آموزش‌های تائیده شده به مدارس اقدام نمایند، می‌توان در شرایط تحریم، کمبود بودجه کشور را جبران نمود و از تکیه بر بودجه نفتی جلوگیری کرد.

در پایان لازم به ذکر است شرکت رویای طلائی شهر، طبق سابقه خود، وفاداری به انجام مسئولیت اجتماعی و بالندگی جامعه به ویژه مدارس را همیشه مدنظر قرار داده و آن را در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کاری خود لحاظ نموده تا با جلب و جذب مشارکت همه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار علاقمند به ایران عزیز در کمک به بهبود شرایط مدارس، در صورت مجوز وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت و براساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ مصرف کالای ایرانی از طریق خدمت رسانی و مسئولیت اجتماعی گام های بلندی را بردارد و همیشه با تجاری سازی فضای مدارس مخالف بوده است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد روز 13 آبان مسجد آغاز امامت امام زمان عج تبلیغات در مدرسه برند تجاری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب