Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، مدیرعامل بزرگترین پالایشگاه ژاپن گفت شرکت‌های ژاپنی احتمالاً در عرضه اولیه سهام شرکت آرامکوی عربستان در بورس این کشور سرمایه گذاری نمی کنند چون ارزیابی ارزش این شرکت که بزرگترین شرکت نفت دنیاست، سخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  به گفته یکی از منابع، آرامکو می تواند یک تا دو درصد سهام خود را عرضه کند که به 20 تا 40 میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قرارداد بالاتر از 25 میلیارد دلار می تواند رکورد عرضه سهام شرکت بزرگ تجارت الکترونیک علی بابای چین را بشکند.

تسوتومو سوگیموری، مدیر عامل شرکت JXTG ژاپن گفت:« احتمال کمی وجود دارد که سرمایه گذاران ژاپنی زیادی سرمایه گذاری کنند. شرکت های ژاپنی سهامداران بسیاری دارند و به دلایل خوبی نیاز دارند تا برای این سهامداران توضیح دهند چرا باید همچین سرمایه گذاری هنگفتی انجام دهند».

این اظهارات وی در پاسخ به این سوال بیان شد که آیا شرکت های ژاپنی دنباله روی چینی ها در سرمایه گذاری در آرامکو خواهند بود. گزارش شده شرکت‌های دولتی چین از جمله شرکت سینوپک قصد دارند تا 10 میلیارد دلار در آرامکو سرمایه گذاری کنند.

سوگیموری گفت:« ما چیزی در مورد ذخایر نفت خام آرامکو نمی دانیم و نمی دانیم قراردادهایشان با خانواده سلطنتی سعودی چگونه است و خیلی چیز های دیگر. آرامکو باید این اطلاعات را فاش کند ولی مشخص نیست آرامکو تا چه حد واضح خواهد بود».

آرامکو، سودآورترین شرکت دنیا روز یکشنبه اعلام کرد که عرضه سهام خود در بورس داخلی را آغاز می کند ولی جزئیات کمی در مورد آن منتشر کرد. ارزیابی متخصصان از حدود 1.2 تا 2.3 تریلیون دلار متفاوت است.

JXTG و سایر  شرکت های ژاپنی روابط بلند مدتی با آرامکو دارند و دهه ها ست بزرگترین خریداران نفت خام عربستان هستند. آرامکو حدود 36 درصد واردات نفت خام ژاپن را در سپتامبر تشکیل می داد که معادل 2.8 میلیون بشکه در روز می شود.

این شرکت نفت عربی 7.65 درصد سهام در شرکت ایدمیتسو، دومین پالایشگاه بزرگ ژاپن دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ژاپن عربستان نفت خرید سهام آرامکو پالایشگاه ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا

در این نوبت ۵۰ دستگاه کامیون فورس ۶ تن شامل ۳۰ دستگاه فورس خوابدار و ۲۰ دستگاه بدون کابین خواب تاریخ ۱۸ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شد که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفت.

 بر اساس اطلاعاتی که سازمان بورس منتشر کرده نسبت تقاضا به عرضه فورس 6 تن کابین خوابدار 223 درصد و فورس بدون خواب 120 درصد بوده است.

به زعم کارشناسان شبکه گسترده نمایندگی‌های بهمن دیزل، کیفیت بالای ساخت و رقابتی بودن قیمت پایه نسبت به محصولات مشابه خرید از محصول را پر جاذبه کرده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • پس انداز به روش ژاپنی‌ها را یاد بگیرید
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه